Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når er det risiko på grunn av overvekt?? Jeg er 168 og veier 85 kg, men det tilsvarer akkurat fedme i bmi.Risikosvangerskap pga overvekt
Vet ikke hvilken oppfølging det evt. blir da har ikke vært på første kontroll enda.
Risiko pga overvekt, men mest på grunn av at vi mistet i nesten uke 22 pga livmorhalssvikt hos meg. Legene ønsker å operere inn en cerclage (sting rundt livmorhalsen) fra uke 13-14, med progesteronstøtte fra uke 16-32. Skal på TUL fra uke 8 for å få bekreftet liv og for planlegging av operasjon. Etter operasjon skal jeg til jevnlig kontroll av livmohals, spesielt i de mest kritiske ukene 21-27, dersom de skulle se livmorhalsen svikter blir jeg overført til universitettsykehuset i landsdelen for å prøve å stoppe utviklingen. Skal også få samtaletimer på jordmor poliklinikk for den mentale biten. Hvor ofte det blir ultralyd av livmorhals vil være avhengig av hvordan den oppfører seg, og som legen sa - hvor ofte jeg er komfortabel med det. Ellers tenker jeg å gå til jordmor på helsestasjon for de andre timene, jeg sendte mail til henne jeg gikk nå sist, og hun svarte i kveld med at jeg var hjertelig velkommen dit og at de skulle tilby meg masse støtte og oppfølging derfra også om jeg trengte det. Så jeg føler meg ganske ivaretatt til nå iallefall<3 Jeg skal prøve å ikke spamme den dette forumet, men tror nok jeg vil ha behov for å lufte tanker og følelser etterhvert som tiden går
Når er det risiko på grunn av overvekt?? Jeg er 168 og veier 85 kg, men det tilsvarer akkurat fedme i bmi.
Så bra at du får så god oppfølging! Vet du hvorfor du fikk svikt sist? Er du konisert?
Når er det risiko på grunn av overvekt?? Jeg er 168 og veier 85 kg, men det tilsvarer akkurat fedme i bmi.
Er det flere her som vet de har risikosvangerskap? Hva gjør at det er et risikosvangerskap, og vet dere hvilken oppfølging dere skal ha?
Nei, får se hva de gjør med meg denne gang. Men jeg syns det er stor forskjell på folk og bmi. Joda jeg er overvektig, men føler at fedme er å ta i litt. Jeg fordeler kg godt på bryster, mage, rumpe og lår, så mange blir overrasket når jeg sier hva jeg veier !!Jeg har bmi over 30 å mitt svangerskap ble ikke sett på som risikosvangerskap.. hmm.. så rart!
Nei, får se hva de gjør med meg denne gang. Men jeg syns det er stor forskjell på folk og bmi. Joda jeg er overvektig, men føler at fedme er å ta i litt. Jeg fordeler kg godt på bryster, mage, rumpe og lår, så mange blir overrasket når jeg sier hva jeg veier !!
Jeg har mest på hofter og rumpe.. skulle egentlig gå ned en del i vekt før jeg ble gravid igjen, men det rakk jeg ikke får heller ta det igjen neste år!
Vi er i samme båt der!
Prøvd på vektnedgang i 4 år, men det gikk ikke så bra. Var vel nede i 80 kg, men 5 kg opp igjen siste året. Desto mer viktig denne gang at jeg ikke tar helt av under svangerskapet med spising, og definitivt ikke spise så mye tull på barseltreff . Eneste som er kjipt med desember er at jeg ser for meg det blir lite trilleturer de første 4 mnd på grunn av snøen.Jeg har mest på hofter og rumpe.. skulle egentlig gå ned en del i vekt før jeg ble gravid igjen, men det rakk jeg ikke får heller ta det igjen neste år!
Prøvd på vektnedgang i 4 år, men det gikk ikke så bra. Var vel nede i 80 kg, men 5 kg opp igjen siste året. Desto mer viktig denne gang at jeg ikke tar helt av under svangerskapet med spising, og definitivt ikke spise så mye tull på barseltreff . Eneste som er kjipt med desember er at jeg ser for meg det blir lite trilleturer de første 4 mnd på grunn av snøen.