Risikosvangerskap?

spindel

Glad i forumet
Noen andre her som også har såkalt risikosvangerskap eller som har født alt for tidlig før? Evt hvordan blir dere fulgt opp i dette svangerskapet?

Noen andre her som også har såkalt risikosvangerskap eller som har født alt for tidlig før? Evt hvordan blir dere fulgt opp i dette svangerskapet?

Jeg har. Blir fulgt opp tett av fastlege, og skal til ul og kontroll på sykehuset hver 5. uke.

Har protein s mangel, hatt blodpropp og er i tillegg allergisk mot blodfortynnende medisiner (som jeg må ta). Ble satt i gang i uke 37 sist, håper jeg kommer så langt denne gangen også.

Fødte du prematurt sist?

Mitt svangerskap regnes som risikosvangetsskap pga. Konisering og gastric sleeve operasjon..

Har første time på poliklinikken uka før oul, og så skal jeg ha vekstkontroller/ul/sjekk av livmorhals måndtlig ut svangerskapet :-) oftere ved behov så klart..

Jeg har risikosvangerskap pga morkakeløsning forrige gang og høyt blodtrykk. Får ekstra oppfølging på sykehuset. Skal ha ul i uke 24 i tillegg til uke 18. Pluss hyppige ul på slutten med vekstkontroll og blodstrøm kontroll.

Jeg fikk datteren min i uke 34 for 3 år siden. Jeg har ikke hørt noen ting om noe ekstra oppfølgning :s

Jeg har risikosvangerskap pga diabetes. Har blitt fulgt opp på sykehuset 2 ganger i måneden(ultralyd 1 gang i mnd og samtale med lege/sykepleier 1 gang i mnd) + fastlege siden uke 8 :) Blir hyppigere etterhvert ☺

Blir ofte satt igang før termin har jeg hørt

Risikosvangerskap pga enormt store å mye blødninger. Legetime hver uke for å sjekke fosterlyd og urin..

Jeg har. Blir fulgt opp tett av fastlege, og skal til ul og kontroll på sykehuset hver 5. uke.

Har protein s mangel, hatt blodpropp og er i tillegg allergisk mot blodfortynnende medisiner (som jeg må ta). Ble satt i gang i uke 37 sist, håper jeg kommer så langt denne gangen også.

Fødte du prematurt sist?

Oi, da skjønner jeg du blir følgt nøye gjennom svangerskapet.. Får håpe alt går like bra denne gangen også!

Jeg får så sterke kynnere at de er nesten å regne som rier, så første svangerskap fødte jeg i uke 21 (barnet overlevde ikke) og i forrige svangerskap holdt det på å skje igjen men de klarte å roe det ned, nå skal jeg på en UL neste uke så får høre hva de sier da.. Mulig jeg må ta noe medisin som kan dempe kynnerne. Men godt man blir tatt på alvor og blir fulgt opp nøye, føler meg litt tryggere da! :)

Mange forskjellige ting å ta hensyn til.. Men godt å høre at man blir tatt på alvor og blir fulgt nøye opp! Krysser fingrene for at alt går bra med alle og enhver av oss:)

Oi, da skjønner jeg du blir følgt nøye gjennom svangerskapet.. Får håpe alt går like bra denne gangen også!

Jeg får så sterke kynnere at de er nesten å regne som rier, så første svangerskap fødte jeg i uke 21 (barnet overlevde ikke) og i forrige svangerskap holdt det på å skje igjen men de klarte å roe det ned, nå skal jeg på en UL neste uke så får høre hva de sier da.. Mulig jeg må ta noe medisin som kan dempe kynnerne. Men godt man blir tatt på alvor og blir fulgt opp nøye, føler meg litt tryggere da! :)

Så trist det var, må ha vært en forferdelig opplevelse ❤️
Men det gikk bra andre gangen da? Godt at du får tett oppfølging! Syns vanlige kynnere er vonde jeg, så sterke kynnere som du har kan jeg ikke forestille meg.

Trygt risikosvanherskap sist. Tvillinger. De ble født 5 uker før.

Fikk kjempe oppfølging. Annenhver uke på sykehuset. :-)

De to første er født i uke 37 og 36 etter å ha stoppa fødselen flere ganger, og nr tre ble født i uke 20 i august pga morkakeløsning og vannavgang, så denne gangen har jeg meget tett oppfølging, og alle kontroller jeg har er på sykehuset :)

Ekstra kontroller her også pga mye styr i forrige svangerskap. Ble oppdaget hjerterytmeforstyrrelse hos meg (men det er fikset nå med ablasjon), hadde et stort myom som gikk i nekrose rundt uke 20, fikk en stor blødning i uke 27 og endte på sykehus under observasjon i 6 uker. Begynte å lekke fostervann i uke 32, og fødte (en frisk og fin) jente i uke 33+4 :) Alt i alt gikk alt bra, men de vet ikke grunnen til blødningen eller den tidlige fødselen. De vil også overvåke myomet ( som fortsatt er der, men "dødt"), derfor blir jeg fulgt opp ekstra i dette svangerskapet. Krysser fingre for et mer rolig og normalt svangerskap denne gangen!

Back
Topp