Risikosvangerskap

HP

Flørter med forumet
Er det flere enn meg her inne som er i kategorien risikosvangerskap? På hvilken måte?

Hos meg ble det funnet antikoagulant på blodprøver etter jeg mistet, noe som gjør at jeg har fått medisiner denne gangen.
 
Jeg blir vel regnet som det av flere årsaker. Noen av de vil jeg ikke ta opp her, men den mest aktuelle grunnen er vel habituell abort. Har blitt fulgt tett, og kommer til å bli fulgt tett opp resten av svangerskapet:)
 
Jeg har risikosvangerskap ja. Noen av grunnene er private, men to av dem er to tidligere risikosvangerskap og lavt stoffskifte.
 
Jupps! Blir tett oppfølging pga tidligere sykdom:) Må stå på en del medisiner til etter fødselen.
Plager meg ikke noe i hverdagen, men vet at det kan bli utfordringer under fødselen.

Eneste som plager meg er at jeg mest sannsynlig ikke kan få en så naturlig fødsel som jeg ønsker....
 
Er også klassifisert som risikosvangerskap. Både p.G a sykdom og p.G a den er sjansen for å føde for tidlig veldig stor. Holdt på å føde junior i uke 28. Vil få tett oppfølging på sykehuset som sist og antakelig satt i gang en uke før termin hvis jeg går så lenge. Dette p G a at det er særdeles vanskelig å sette epidural på meg og pga sykdom kan jeg ikke føde uten :)
 
Ja, glemte å si at jeg også er i kategorien habituell abort.

Er det flere enn meg som bruker Klexane?

Ønsker dere masse lykke til!
 
Tror jeg også er der, men ikke på samme måte. Har en hjertefeil og er medisinert pga blodtrykk.
Sist fikk vi litt ekstra vekstkontroller på slutten og sikkert ekstra oppfølging under og etter fødsel mest mtp medisinene tror jeg. Hadde sen vannavgang også, det var vel også litt av grunnen til det ble ekstra rundt fødsel.
 
Twins, fikk beskjed om at jeg var i risikogruppa siden det er to og de har tynn skillevegg hva det enn nå betyr. Har mange spm når jeg skal på neste time :p
 
Habituell abort, progesteron svikt som fører til at jeg har gått på 2 doser progesteron daglig da jeg ikke produserer noe selv og må gjøre det frem til morkaken tar over 110%
 
I følge gynekolog ja, i følge fastlege nei venter og ser hva jordmor sier og satser på å bli fulgt opp av sykehuset. Fikk postpartum HELLP syndrom forrige gang.
 
jeg er i risikogruppen. pga gastric bypass, mange tidligere sa, cyster på eggstokkene, samt noe annet jeg holder for meg selv :) Men jeg har ikke fått noe ekstra oppfølging enda.. er litt skuffa.. men jeg skal jobbe for å få det jeg vet jeg har krav på!
 
Ja, glemte å si at jeg også er i kategorien habituell abort.

Er det flere enn meg som bruker Klexane?

Ønsker dere masse lykke til!

Jeg bruker klexane. Ikke så mye stress, men får noen sinnsyke blåmerker innimellom.... Ser jo ikke spesielt pent ut...
 
Litt usinker denne gangn, sist gang var det risiko svangerskap pga syk første baby. Så er det mulig at jeg har en livmor som gjør at de kun kan sitte der inne.. Får vel vite noe på senere ultralyd:) selv om vi vet at det blir ks denne ganga og:)
 
Ikke direkte risikosvangerskap, men skal til ekstra kontroller bga lavt stoffskifte, og at jeg må ha ekstra kontroller litt utover i svangerskapet bga jenta mi ble født liten, og morkaka var bare halvparten av hva den skulle hvert i forrige svangerskap.Og hun ble født bare 2 dager føre termin. Så utrolig glad for at alt gikk bra da! Kjempe sulten jente som kom til verden <3
 
Ja, ekstrem migrene (bruker forebyggende medisiner i svangerskspet) og lavt stoffskiftet.

Blir fulgt opp av nervolog, endokrinolog og spesial fødselslege med område på migrene.
Synes nesten det er litt mye!

Føler jeg blir innkalt hele tiden.
 
Jeg får ekstra oppfølging pga at vi mistet første barn sent i svangerskapet. Går på blodfortynnende for å forebygge blodpropp, selv om risikoen er liten for gjentakelse. Jeg blir også fulgt ekstra fordi jeg har fått to premature barn. Jeg blir ikke fulgt opp ekstra pga stoffskiftet, annet enn ekstra prøver og justering av medisinen underveis.
 
Risikosvangerskap her og. Første mann er født prematurt i uke 32. Fikk svangerskapsforgiftning. I tillegg tar de litt ekstra tester på baby da jeg var gravid i sommer og da døde babyen grunnet sykdom hos babyen.
 
Back
Topp