Jeg blir regnet som et risikosvangerskap, men blir litt på en måte 2-delt ift hva de vil komme til å fokusere mest på ift til oppfølging..
Det er gjentagelsesrisiko ift hva som skjedde i svangerskapet med førstemann, premature rier, og deretter sterke kynnere som påvirket livmorhalsen, så stor fare for prematur fødsel..(mye kan ha skyldtes at jeg haddr altformye fostervann) + delvis vannavgang da pga høyt trykk pga mye vann i uke 32/33..+ at morkake gav lite næring fom uke 32/33 og gjorde at babyen tilnærmet sluttet å vokse/ bke svakere i bevegelser ol..
Og ift svangerskapet med andremann,
Så mistet vi han pga at fostervannet forsvant.. låk litt, lite produksjon osv.. men det viste seg å være en uhyre sjelden kromosonfeil hos han.. så siden vi har hatt et barn med den kromosonfeilen så er sjangsen for at det skjer igjen litt høyere enn hos andre folk, selv om den ikke er arvelig..
Det at jeg lak litt fostervann men han, vet de ikke grunne til, men med historien til storebror så kan de ikke utelukke at det kan ha vært noe alla det.. men det fikk de heller ikke til å bekrefte, siden lillebror ikke var i magen helt frem til det samme punktet som da det skjedde med storebror..
Iallefall så skal jeg ikke jobbe dette svangerskapet, og ikke gjøre noe som helst som fremprovoserer kynnere/rier, skaper trykk i livmora.. samt at de skal ta hyppige ul for å sjekke livmorhalsen, ig mange prøver for å følge med på evt bakterievekst osv..
Vi har også fått tilbud om full sjekk ift kromosomer ol.. men vi har valgt å ikke ta de prøvene foreløpig, og kommer ikke til å ta de med mindre noen ul'er avslører at det begynner å gå i samme bane som hos lillebror...
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app