Risikosvangerskap

tretroll

Forumet er livet
VIP
Flere som er i risikogruppe? Nysgjerrig, jeg. Hvorfor og hva slags oppfølging har du blitt forespeilet?

Hadde dødfødsel i mai, så skal få god oppfølgning denne gangen har jeg blitt lovet. Har time til første ultralyd den 17 des. Spent, da skal vi og avtale videre oppfølgning. Men tror det blir endel utralyder og kontroller.

Så utrolig trist! Godt du er gravid igjen- må det gå godt denne gangen. Kan jeg spør om du har fått svar på hva som hendte sist?

Du får nok god oppfølging. Jeg utviklet Hellp mot slutten av første svangerskap. Fikk veldig tett oppfølging både etter svangerskapene og når jeg gikk med nr 2. Antar jeg får det samme nå, da faren er like stor denne gang (ca40%) for å få det igjen, samt en dramatisk fødsel med nr 2.

Så utrolig trist! Godt du er gravid igjen- må det gå godt denne gangen. Kan jeg spør om du har fått svar på hva som hendte sist?

Du får nok god oppfølging. Jeg utviklet Hellp mot slutten av første svangerskap. Fikk veldig tett oppfølging både etter svangerskapene og når jeg gikk med nr 2. Antar jeg får det samme nå, da faren er like stor denne gang (ca40%) for å få det igjen, samt en dramatisk fødsel med nr 2.

Det har vært tøffe mnder siden det skjedde ja, så er veldig nervøs denne gangen. Kjenner jeg distanserer meg litt fra det hele til tider. Tenker ikke like mye over det hele tiden.
Vi var på ettersamtale og fikk vite at det var en liten morkakesvikt. Så jenta fikk ikke nok næring rett og slett. Og dette hadde foregått over tid men jeg ante ingenting. Ingen smerter,ingen blødning. Og det var visst veldig liten sjangs for at det samme skjer en gang til. Vi var rett og slett uheldige. Men godt å vite at jeg ikke kunne gjort noe annerledes.
Er en ekstra trygghet og få god oppfølgning nå, slipper jeg å bli så nærvøs og engste meg.

Så forferdelig!! Håper du klarer å glede seg over graviditeten i denne omgang, da, og ikke bare engste deg. Det slet jeg litt med sist, og frykten tok over mye av gleden. I mitt tilfelle gikk det jo godt med førstemann også, heldigvis, men jeg hadde den tilleggsengstelsen at jeg selv sto i fare for å dø. Hva om det gjentok seg og det ikke gikk bra, da ville eldstemann bli morløs...

håper -og er veldig innstilt på at jeg skal klare å ha et mer positivt fokus i denne runden...

Så forferdelig!! Håper du klarer å glede seg over graviditeten i denne omgang, da, og ikke bare engste deg. Det slet jeg litt med sist, og frykten tok over mye av gleden. I mitt tilfelle gikk det jo godt med førstemann også, heldigvis, men jeg hadde den tilleggsengstelsen at jeg selv sto i fare for å dø. Hva om det gjentok seg og det ikke gikk bra, da ville eldstemann bli morløs...

håper -og er veldig innstilt på at jeg skal klare å ha et mer positivt fokus i denne runden...

Ja jeg håper og jeg klarer å nyte dette litt. Blir nok bedre når jeg kjenner spark og har vært på ultralyd. Kanskje det blir litt mer virkelig for meg da.

Jeg har lavtstoffskiftet og derfor regnes det som risikosvangerskap.

Hvilken oppfølging får du? Måtte du ta blodprøve tidlig, hvor tidlig? og evt øke dosen med Levaxin hvis du tar det? Har også lavt stoffskifte og håper jeg kommer inn her sammen med dere :))

Ja, Har operert for alvorlige celleforandringer i livmorhalsen to ganger. Har ikke mer livmorhals igjen, har derfor stor abort fare hele svangerskapet siden der ikke er noe som "holder igjen".
Har fått beskjed fra Gyn spesialist at han skal følge meg godt opp å holde øye med åpningen, må nokk sys igjen.

Back
Topp