Risikosvangerskap

Tippelita

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Hei alle sammen =)

Bare lurte på om det er flere her med risikosvangerskap?

Jeg blir fulgt opp av sykehuset, har en blodtilstand som gjør at jeg må sette fragmin sprøyter på meg selv hver dag. Får litt flere ul gjennom sv.skapet.

Så krysser fingrene for at denne spiren sitter <3 har ikke mistet før, har en gutt på 3, men vet at det kanskje kan være litt større risiko for å miste.

Tja.. Ikke sånn,men..

Hadde svangerskapsdiabetes sist svangerskap, og hadde en tøff fødsel med et stort blodtap (nesten 4 liter)
blir fulgt opp pga dette..

jeg har vel risikosvangerskap, skal gå på blodfortynnende Albyl-E og få tettere oppfølgning med oftere UL. blir igangsatti løpet av uke 38 denne gang.

Vi mistet vår lille datter i dødfødsel for litt over 8 mnd siden i uke 40+2,

Å... så utrolig trist at dere mista:'( krysser fingrene for at at går bra denne gangen.

Nå vet jeikkje om mitt kalles "risiko" men kommer til å få tett oppfølging av sjukehuset og med ernæringsfysiologen der, samt malere ultralyder, i tilleg til jordmor og lege.. De er på grunn av operasjon eg hadde 7-8 mnd siden, som svært sannsynlig komme og gjøre at babyen kommer til og ha veldig lav kroppsvekt..

Har risikosvangerskap. Først og fremst pga komplikasjoner i mitt forrige svangerskap, som vil gjøre at jeg må ha tett oppfølging og slikt dette svangerskapet.
Nå er infeksjonsfaren i livmoren min også veldig høy, pga dette begynte som en tvillinggraviditet, men bare ene embryoet lever nå. Den andre har ikke kommet ut, og kan dermed skape endel trøbbel for den andre. Ifølge legen vil dette bli størst fare om det fremdeles ligger der rundt uke 20-22

Har blitt konisert 2 ganger, fikk beskjed ved siste operasjon at jeg ikke har mere livmorhals igjen , så sjangsen for å miste er stor sa hun å at faren økte betraktelig rundt uke 20... :/ Skal bli fulgt opp av spesialist dersom spiren holder seg fast der inne :)

Så trist at dere mista :( Kan æ spør koffer du går på blodfortynnende?
Så håpa æ at alt går bra denne gangen <3

Grunnen til at hun døde i magen min var blodpropper og infarkter i morkaken, så det er jo for å forhindre at det skal skje igjen. Selvom de påstår at sjangsen for det er liten, så er det jo greit å gjøre det kan kan for å forhindre det.

Grunnen til at hun døde i magen min var blodpropper og infarkter i morkaken, så det er jo for å forhindre at det skal skje igjen. Selvom de påstår at sjangsen for det er liten, så er det jo greit å gjøre det kan kan for å forhindre det.

Huff så utrolig trist å lese... Sender masse varme klemmer over til deg :)

Huff, er samme grunn som jeg tar blodfortynnende. Men har selv hatt 2 blodpropper i lungene, så er glad for at dem følger ekstra godt opp i svangerskapet.

Huff, er samme grunn som jeg tar blodfortynnende. Men har selv hatt 2 blodpropper i lungene, så er glad for at dem følger ekstra godt opp i svangerskapet.

har blitt sjekket for om jeg er disponert for å få blodpropp, men det er jeg ikke... har ikke leidens mutasjon (eller hva det heter) hvorfor det skjedde er rett og slett en gåte.
Det er godt å tenke på at oppfølgningen blir tett denne gangen og at jeg slipper å gå helt til termin.
det må gå fint denne gang :)

Back
Topp