Risikojobb(?) i svangerskap

Bkno7576482

Første møte med forumet
Hei! Jeg jobber i det jeg tror man kan kalle en risikojobb.. Har vært i ganske dårlig form frem ti nå, har til og med hatt et par ukers sykemelding pga dette.
Jeg står ganske mye i løpet av jobbdagen og har en risiko for å direkte bli påkjørt, da jeg jobber som trafikkdirigent, men dette er jo ikke bare risiko for meg, men alle som jobber med det. Har hatt en del kontakt med sjefen, som har satt meg på litt andre oppgaver som ikke innebærer bare dirigering, men nå ser det ut som at det blir mye av det igjen.. Hvordan skal dette ordne seg om jeg ikke får tilrettelegging på jobben mtp graviditeten? Har jeg noe krav på tilrettelegging i det hele tatt..? Har dere noe spesifikk erfaring fra lignende?

Til info, er 13+1 i dag:happy:

Hvis det er risiko for barnet har du krav om at arbeidsgiver tilrettelegger så langt det lar seg gjøre. Lar det seg ikke gjøre med tilrettelegging har du krav på svangerskapspenger.

Jeg jobber i risikoyrke. Da har du krav på Svangerskapspenger hvis dem ikke kan tilrettelegge. Sist gang hadde jeg det, mens denne gangen fikk jeg tilrettelagt :happy: Du drar til fastlegen din, så ordner han/hun med første del av dokumentene, andre del skal arbeidsgiver fylle ut, også skal dette sendes til NAV.

Svangerskapspenger!! Ta det opp med lege eller jordmor, så skriver de tilretteleggingsskjema, og dersom jobben ikke kan fikse, så får du svangerskapspenger.. :)

Back
Topp