Risikojobb, har dere det?

Vesle Helmine

Betatt av forumet
Eller hva slags jobber ser dere på som risiko? Jeg jobber i Psykiatrien. Tenker litt på at jeg etterhvert kan bli utsatt. Maven er jo et lett og sårbart mål.

Vet ikke helt om det ansees som en risikojobb- men for meg som har lavt blodtrykk,er lita og tynn, pluss jeg har hatt en kraftig blødning i svangerskapet... jeg jobber hvertfall i dagligvarebutikk- der jeg også er frukt og grønt ansvarlig!
Blir en del tunge løft og stress (passer kassen,samtidlig som du skal tømme minst 2 paller frukt, og hjelpe kunder).
Er da bare meg og en til på jobb-som er butikksjefen. Og hans førstevalg er ikke akkurat å hjelpe meg i kassen. Så da står man der da :P
Vet som sagt ikke om det ansees som en risikojobb- men for meg for øyeblikket er det hvertfall det :)

Jeg vil  si at det er en risiko ihvertfall. Høres ganske tungt ut, spes hvis du fåt minimalt med hjelp.

Jeg har risikojobb.
Er trailersjåfør, og kjører alt i fra tungepaller til kjemikalier.Mye tunge løft og lange stressende arbeidsdager.

Wow, jeg bøyer meg i støvet! har vært med faren min på x antall utenlandsturer i trailer når jeg var yngre, å jeg vet at det er ingen dans på roser! Du er tøff :-)

Vesle Helmine skrev:
Wow, jeg bøyer meg i støvet! har vært med faren min på x antall utenlandsturer i trailer når jeg var yngre, å jeg vet at det er ingen dans på roser! Du er tøff :-)

=D Takk for det =)Det er ganske hardt arbeide, men utrolig kjekt og utfordrende!
Men jeg vil jo absolutt ikke sette mitt ufødte barn i fare, så da holder ejg meg hjemme og blir heller med samboeren min på tur når det passer seg =)
Da er jeg ikke nødt å gjøre noe men får min lille dose med hestekrefter =)

Jeg har risikojobb, jobber på en avrusningspost, hovedsakelig abstinens behandling, men har også 5 rusakutt plasser. Akkurat nå har jeg fine pasienter, men det er utskiftninger hver dag, og en god del trusler og utagering. Den dagen jeg føler med utrygg blir det nok tilrettelegging eller evt svangerskapspenger. Ønsker egentlig å jobbe så lenge som mulig, men må jo føle meg trygg! Jobbet i psykiatrien tidligere, på ett sykehus med 7 poster. På noen av de går man ut i sv.skapspenger med en gang man får positiv test, men på enkelte kan man jobbe helt ut. Kommer jo helt an på hvordan avdeling det er. Psykiatri er ikke ensbetydende med utagering. Hvordan pasienter er det du har?

Skruf skrev:
Jeg har risikojobb, jobber på en avrusningspost, hovedsakelig abstinens behandling, men har også 5 rusakutt plasser. Akkurat nå har jeg fine pasienter, men det er utskiftninger hver dag, og en god del trusler og utagering. Den dagen jeg føler med utrygg blir det nok tilrettelegging eller evt svangerskapspenger. Ønsker egentlig å jobbe så lenge som mulig, men må jo føle meg trygg! Jobbet i psykiatrien tidligere, på ett sykehus med 7 poster. På noen av de går man ut i sv.skapspenger med en gang man får positiv test, men på enkelte kan man jobbe helt ut. Kommer jo helt an på hvordan avdeling det er. Psykiatri er ikke ensbetydende med utagering. Hvordan pasienter er det du har?

sendt PM :-)

Jeg har risiko arbeid. Det er veldig fysisk tungt og stressende. Jobber med eldre mennesker.

Har fått bekkenløsning og fikk blødning forbindelse med stress denne uken og har hatt vondt i magen p.g.a stress. Nå skal jeg til legen i morra så får vi se.

Vil vell kalle jobben min risikojobb. Jobber på ambulanse. Og er borti det meste. Mest redd for smitte jeg då. Og så klart psykriatri og rus når magen blir mer synlig. 

Jeg jobber som industrimekaniker.. Det er en del tungt arbeid gasser/kjemikalier øl. Det er også tungt å gå 8?timer i strekk på hardt betonggulv uten å kunne sette seg ned.. Synes det er et nederlag å ikke klare å jobbe 100% føler meg helt ubrukelig:-\

Back
Topp