"Risikofylte" aktiviteter som gravid

Marime94

Betatt av forumet
Jeg er vanligvis ganske aktiv, men siden jeg ble gravid har jeg begrenset aktivitetene ganske mye fordi jeg har vært en del bekymret for at noe skal gå galt.
Er det flere her som til vanlig driver litt "risikofylt" sport mtp det å være gravid? Eventuelt andre med trekkhunder her?
Jeg har for eksempel to huskyer.
Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg ikke turt å ta de med på for eksempel sykkeltur hvor de trekker meg, fordi jeg er redd jeg skal falle og skade den lille i magen.
Jeg har heller ikke turt å gått tur med begge foran meg i magebelte siden jeg fant det ut, bare én og én hund, fordi jeg er redd to skal være tungt/skadelig.
Nå så kommer jo snart skisesongen. Hvor jeg pleier å snørekjøre med hundene, hvor de trekker meg på skia, og det fører jo som regel med seg noen knall og fall. Så dette er vel også noe jeg bare burde utelukke? Eller hva tenker dere rundt temaet?
 
Fall bør jo unngås, men å gå tur med begge hundene i magebelte går nok bra, man kan jo ofte belaste kroppen som før, så lenge man justerer det hvis det blir vondt eller ubehagelig
 
Jeg var på en litt skummel ridetur i dag, alene, og endte opp med en vill hest og jeg som leide henne tilbake, skal ikke ri den hesten mer med baby i magen iallefall. Og hun er stooor! :nailbiting: må bare finne en måte å fortelle stakkars eieren som er så veldig glad i all hjelpen hun får :sorry::sorry:
 
Jeg kjenner litt på det selv, ikke at jeg gjør så mye crazy til hverdags, men vi skal på hytta i julen og da har jeg ikke tenkt til å gå langrenn i tilfelle jeg skulle falle. Vil ikke ta noen sjanser bare. Men det hadde helt sikkert gått fint. Man får bare vurdere selv hva man er komfortabel med tenker jeg :Heartred
 
Jeg er vanligvis ganske aktiv, men siden jeg ble gravid har jeg begrenset aktivitetene ganske mye fordi jeg har vært en del bekymret for at noe skal gå galt.
Er det flere her som til vanlig driver litt "risikofylt" sport mtp det å være gravid? Eventuelt andre med trekkhunder her?
Jeg har for eksempel to huskyer.
Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg ikke turt å ta de med på for eksempel sykkeltur hvor de trekker meg, fordi jeg er redd jeg skal falle og skade den lille i magen.
Jeg har heller ikke turt å gått tur med begge foran meg i magebelte siden jeg fant det ut, bare én og én hund, fordi jeg er redd to skal være tungt/skadelig.
Nå så kommer jo snart skisesongen. Hvor jeg pleier å snørekjøre med hundene, hvor de trekker meg på skia, og det fører jo som regel med seg noen knall og fall. Så dette er vel også noe jeg bare burde utelukke? Eller hva tenker dere rundt temaet?
Jeg snørekjørte masse i forrige svangerskap, helt frem til 8. mnd. Da klarte jeg ikke mer av trykket fra magebeltet i ryggen og i bekkenet. Har flere huskyer, og snørekjørte ofte med 2 stk.
Men jeg tok forhåndsregler for meg selv, etter et fall, at jeg ikke snørekjørte i kuperte løyper, bare flate og greie forhold.
Og ikke høyere fart enn at jeg hadde god kontroll. Og ikke på isete føre, for da har man jo ingenting å stille opp med :D #densomvet,denvet
 
Tenker å fortsette med mine aktiviteter, men med litt forhåndregler mtp fart og risikovurdering.
Gå turer, gå i kupert terreng, gå på ski osv. Men snørekjøring i litt roligere tempo.
Går bare tur med 1-2 hunder om gangen, men det er i grunn mest ubehaget i bekkenet som begrenser det.
 
Jeg har droppet badstu og isbading som jeg gjorde en gang i mnd før jeg ble gravid :happy3 Både for å være føre var og fordi jeg ikke orker ekstra ubehag akkurat nå, selvom det er deilig etterpå:happy:
 
Last edited:
Back
Topp