risiko på jobb!

Gitte87

Elsker forumet
ej jobber på boteneste med MYE utagering (slag, spark osv)

å planen va jo å jobbe der i sommer slik som i fjor sommer.. men d går ikke no[;)]

så har hørt at d e mulig å få noen penger da? mamma sa at ej kan prate med trygdekontoret?

stemmer d?

har fast jobb der annakver helg...

jobber også på en sånn plass, og jeg tror sjefen din skal prøve så godt han kan å skaffe deg noen annet å gjøre. Hvis ikke, så blir det vell sykemelding...?

ORIGINAL: Apeloffen

jobber også på en sånn plass, og jeg tror sjefen din skal prøve så godt han kan å skaffe deg noen annet å gjøre. Hvis ikke, så blir det vell sykemelding...?

hmm... ei som jobber der sist ej va der sa at no blir d vel ikke noe sommerjobbing på meg der...[&:]

men kan dei nekte meg sommerjobb sia ej e gravid? ellermå ej sykmelde meg da?

ORIGINAL: Mrs.Black

hmm.. hva er boteneste?[:D]

der d bor funksjonshemmede folk psykisk og fysisk[;)]

ORIGINAL: Gitte87

ORIGINAL: Apeloffen

hmm... ei som jobber der sist ej va der sa at no blir d vel ikke noe sommerjobbing på meg der...[&:]

men kan dei nekte meg sommerjobb sia ej e gravid? ellermå ej sykmelde meg da?

litt vanskelig når din jobb der i sommer ikke er din faste jobb... eller jeg kan ta feil...

ORIGINAL: !lykkepillen©

Man søker da vel ikke på en sommerjobb man ikke kan ha???[8|]

ja var det jeg mente.
Du blir jo ikke ansatt der i sommer da...

ORIGINAL: !lykkepillen©

Man søker da vel ikke på en sommerjobb man ikke kan ha???[8|]

har ikke søkt i sommer[;)] men jobba der i fjor sommer så planen va at ej skulle jobbe der i år også!

Det er nok svangerskapspenger du tenker på- det får du hvis jobben er til fare for deg eller fosteret og arbeidsgiver ikke kan omplassere deg eller tilrettelegge arbeidet for deg. Snakk med jordmor du,det var ho som søkte for meg [:)]

ORIGINAL: FjerneErna

Det er nok svangerskapspenger du tenker på- det får du hvis jobben er til fare for deg eller fosteret og arbeidsgiver ikke kan omplassere deg eller tilrettelegge arbeidet for deg. Snakk med jordmor du,det var ho som søkte for meg [:)]

ok, får prate med jordmora når ej skal til ho[;)]

Man får svangerskapspenger om man ikke kan gjøre sin jobb pga fare for fosteret, og arbeidsplassen ikke kan omplassere deg, ja.

Men det gjelder en jobb man HAR, ikke en jobb man hadde planer om å søke...

Du er ikke syk, så du skal ikke sykemeldes.
Om du har avtale på en jobb som du ikke kan gjøre pga fare for fosteret har du rett på svangerskapspenger om de ikke kan omplassere deg.
Og har du ikke avtale på jobb, så har du ikke jobb, og det er nok ikke så mye tøtte å få for at du ikke kan ta den jobben du hadde tenkt å søke på nei.

Anbefaler deg å søke sommerjobb en annen plass?

ORIGINAL: *Stella*

Man får svangerskapspenger om man ikke kan gjøre sin jobb pga fare for fosteret, og arbeidsplassen ikke kan omplassere deg, ja.

Men det gjelder en jobb man HAR, ikke en jobb man hadde planer om å søke...

Du er ikke syk, så du skal ikke sykemeldes.
Om du har avtale på en jobb som du ikke kan gjøre pga fare for fosteret har du rett på svangerskapspenger om de ikke kan omplassere deg.
Og har du ikke avtale på jobb, så har du ikke jobb, og det er nok ikke så mye tøtte å få for at du ikke kan ta den jobben du hadde tenkt å søke på nei.

Anbefaler deg å søke sommerjobb en annen plass?

ej har jobba der sia i fjor sommer... [;)] har fast jobb der annakver helg å jobba der 100% i fjor sommer... å planen va å jobbe der i sommer også... men d går vel ikke noe[&:]

så får heller prate med jordmora, kanskje ho veit d[:)]

Om du har FASTE vakter du ikke kan ha, og det ikke er mulig å omplassere deg til "trygge oppgaver", har du vel rett på svangerskapspenger for de timene i alle fall, men med mindre du har en skriftlig avtale på det med sommerjobbinga kan det bli litt vanskelig å bevise den delen... du kan jo høre med dem da, om du kan få den likevel (for det er ikke jobben som betaler svangerskapspenger, så de taper sånnsett ikke på det)

Men ta en prat med jordmor ja, eller nav (de skal ialle fall vite det økonomiske)

Back
Topp