Risiko for SA veka for veka i %

MA skremmer mye mer enn sa ja, men jeg tror det somregel oppdages før oul da?
Nei det er jo ikke alltid det, det er det som er så skummet. Men vil jo tro at i dem fleste tilfellene får man en eller annen varsel om at noe er feil.
Ei venninne hadde MA og ho fikk en liten blødning, men ikke så mye som når ho hadde sa.

Men ved blødning skal man jo kontakte lege?

Uansett. MA er skummelt

Grusomt. Trodde det var vanlig å oppdage før, men man er jo ikke så ofte hos legen før ul, og ikke alle lytter etter hjertelyd da.

Nei, MA er skremmende, men det er slett ikke like vanlig som sa. (evt kombinert ved ar man etter noen uker begynner og blø og ul viser at det har vært dødt en stund?)
Ja, synst det var veldig rart at jm eller legen ikke har sjekket etter hjertelyden på kontrollen rundt uke 15...

Men de sjekket henne etterpå, kroppen har trodd den forsatt var gravid. Men alle undersøkelsene vise at hun et frisk og klar for et nytt svangerskap, heldigvis :)

Det er ikke vanlig med kontoll uke 15, men noen er vel på det også.

Nei, normale kontroller er en hos legen eller jordmor uke 8-12 en plass, deretter oul uke 17-19, og så lege eller jm uke 24, 28, 32, 36, 38, 40 og 41.

Er ikke alltid MA oppdages før OUL nei :sorry: Ikke engang med UL i uke 7 og 10.
Jeg fikk på OUL se to smårollinger som hadde dødd i uke 8 og 13. Ble ikke oppdaget før det at det var to stk der inne... Håper på bedre kvalitet på den tidlige ul denne gangen :Heartpink

Jeg og tror det er litt "svada" altså.. Ingen kropper er like.
Og jeg har hørt om mange som har gått igjennom et svangerskap uten å være kvalm i det heletatt. :p

Så nei, ta det med en klype salt ;)
Eg er blandt dei som ikkje er kvalm i svangerskapet, verken med fyste eller andremann, ikkje er eg dårleg no heller :P

Da vil jeg si at du er en av de heldige :D :D
Eg veit, og e veeeeldig takknemlig for da :P
Sist fekk eg bekkenløysing frå uke 7, så går berre å vente på at da ska slå ut igjen. Uansett bedre enn å v kvalm ;)

Fikk helt panikk av å lese dette jeg.. xD selv om den kanskje var ment godt så er jeg livredd for spontan abort :/

Les heller den vi har i "våre viktige tråder" men prosent for at det går bra, uten å legge skyld på sjokolade, kvalme og sånne ting.

Det går oftest bra

Back
Topp