risgrøt til baby 3 mnd blandeforhold, hjelp!!!

inamaria

Elsker forumet
jeg trenger hjelp nå!! baby må få litt grøt for han blir ikke mett på melka. jeg har kjøpt nestle risgrøt som egentli kan gis fra 4 mnd. min er 3 mnd og ei uke. lurer på hvordan jeg bør blande den.

trenger svar fort [:)]
 
jo, men der står det halvt om halvt, og det blir vell litt tykt?
 
Hell kokt vann i ett eggeglass, det pleier jeg. Også har du oppi litt og litt grøt, og rører det sammen til du synes den er tykk nok. Du bestemmer selv konsinensen..
 
ORIGINAL: inamaria

jeg trenger hjelp nå!! baby må få litt grøt for han blir ikke mett på melka. jeg har kjøpt nestle risgrøt som egentli kan gis fra 4 mnd. min er 3 mnd og ei uke. lurer på hvordan jeg bør blande den.

trenger svar fort [:)]


Fullammer du eller gir du morsmelkerstatning? Jeg har også en liten en som jeg ikke tror blir helt mett på melka. Jeg fullammer.
Hva er grunn for at du gir risgrøt og ikke velling? Jeg er helt grønn på dette området, så derfor spør jeg.
 
ORIGINAL: Julia89

ORIGINAL: LilleEmma

Hell kokt vann i ett eggeglass, det pleier jeg. Også har du oppi litt og litt grøt, og rører det sammen til du synes den er tykk nok. Du bestemmer selv konsinensen..


Det gjør vi også [:D] men heller bare vann fra vannkokeren jeg da [8D]


Jeg bruker også vannkokeren [:D]
 
jeg prøvde meg fram å balnda litt på måfå jeg.. tok ca to deler vann og en del pulver.. hadde oppkokt vann på termos som jeg brukte [:)] gutten spiste jo ca en dl grøt [:D]

har ikke noe peiling på verken grøt eller velling, men hs sa jeg bare kunne prøve grøt. tok den eneste jeg fant som kunne brukes fra så tidlig alder.[8D]
 
men går det an å blande pulver med mme? i såfall, hvordan gjøres det?
 
For all del, ikke gjør den samme feilen som meg. Jeg blanda grøten alt for tykk, og hu har hatt forholdsvis vondt i magen i dag gitt. Skikkelig grining ei stund i dag. Litt tykkere enn suppe sa lillesøstra mi. Ja, litt pinlig av hu veit bedre enn meg, men hu har da tross alt tre barn. lol.

Jeg begynte å gi grøt fordi hu kava så mye om natta. Det har hjulpet veldig, men må vel prøve å holde meg til tynn grøt vel.

Kos dere så mye med grøten. [:)][:)]
 
Bare husk at Nestle bruker kumelk i grøtene sine, noe de ikke skal ha før de er 10 mnd!
Dere burde bruke annen grøt hvis det er nestle dere bruker nå.

Her brukte vi hipp, men finner kun den fra 6 mnd nå, så har gått over til sinlac (dobbelt så stor som de andre grøtpakkene, så prisen er ikke så gal, 70kr eller noe) [:)]
 
ORIGINAL: Niine

For all del, ikke gjør den samme feilen som meg. Jeg blanda grøten alt for tykk, og hu har hatt forholdsvis vondt i magen i dag gitt. Skikkelig grining ei stund i dag. Litt tykkere enn suppe sa lillesøstra mi. Ja, litt pinlig av hu veit bedre enn meg, men hu har da tross alt tre barn. lol.

Jeg begynte å gi grøt fordi hu kava så mye om natta. Det har hjulpet veldig, men må vel prøve å holde meg til tynn grøt vel.

Kos dere så mye med grøten. [:)][:)]


har sviskepure stående i tilfelle han skulle bli hard i magen [:D] fant ut det kunne være lurt å ha det stående [:)]
 
nestle risgrøt var det jeg fant [:)]
 
ORIGINAL: Renesmee

Husk at første gang skal de bare ha en liten teskje, og så skal man gradvis gi mer og mer før det etter en god tid kan bli ett måltid av det. Det er jo  bare meningen at de skal ha smaksprøver nå som de er så små (fra 4 mnd alder)


jeg snakka med hs, og hun sa jeg kunne begynne å gi grøt om kvelden så han skulle bli skikkelig mett (etter å ha drukket så mye han vil ha av mme). Vil det ikke da bety at hun mente at han skulle spise grøt til han ble mett etter å ha drukket mme? han vil jo neppe bli noe mer mett av en smaksprøve?

virker ikke som han har reagert i negativ retning fåreløpig i allefall, men det ser vi vel etter hvert.
han spiste jo masse (tynn grøt) og glisa som bare det etterpå. glad og fornøyd. prata litt, så sovna han [:)]
 
Gir dere villingen på flaske eller med ts?
 
jeg gav han med plast-teskje, og han klarte det kjempefint [:D] søla nesten ingenting [:D]
 
ORIGINAL: Renesmee

ORIGINAL: inamaria
jeg snakka med hs, og hun sa jeg kunne begynne å gi grøt om kvelden så han skulle bli skikkelig mett (etter å ha drukket så mye han vil ha av mme). Vil det ikke da bety at hun mente at han skulle spise grøt til han ble mett etter å ha drukket mme? han vil jo neppe bli noe mer mett av en smaksprøve?



I alle bøkene jeg fikk på helsestasjonen og alt jeg ellers har lest om kost for babyene står det at fast føde må introduseres veeeldig forsiktig, så jeg har vanseklig for å tro at hs mente at du skulle pøse på med et måltid med en gang .

Hvordan har natten vært?


han sov godt [:)] har ikke vært urolig i dag heller [:)]
 
ORIGINAL: Ylva09

ORIGINAL: Julia89

ORIGINAL: Ylva09

ORIGINAL: halt0

Bare husk at Nestle bruker kumelk i grøtene sine, noe de ikke skal ha før de er 10 mnd!
Dere burde bruke annen grøt hvis det er nestle dere bruker nå.

Her brukte vi hipp, men finner kun den fra 6 mnd nå, så har gått over til sinlac (dobbelt så stor som de andre grøtpakkene, så prisen er ikke så gal, 70kr eller noe) [:)]


Hvis det står anbefalt fra 4 eller 6 mnd, så skulle man vel tro at det gikk ant å gi før de er 10 mnd? [8|] Bare lurer..
Det er også kumelk i mme. [;)]


Ja selvfølgelig [:)]
Er ikke på tull det står 4 mnd på pakkene..


Det var nå det jeg og trodde da.. [;)] Så da er det vel greit selv om det er kumelk i det.
Det de mener er vel at man ikke skal gi en tine lettmelk til babyene.. [8D]


og i hvertfall ikke helmelk [8D] i nan ferdigblandet mme står det at den inneholder skummet melk på siden da [8D]
 
Back
Topp