Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk tror eg selv kommer børja med den tredagersregeln.Jeg følger tredagersregelen, har lest ett sted at det skal være trygt for det meste av mat som kjøles ned passe raskt. Men noen ganger spises også mat som har stått lengre, da gitt at det også varmes opp. Rislapper blir vel stekt, så da dreper man vel en del eventuelle bakterier igjen. Til riskrem ville jeg hatt det ferskere. Vi lager bestandig risgrøt på lillejulaften for å ha til riskrem på julaften, men tenker den sikkert kan være fra 2 dager før også, om ikke 3 hvis den ble kjølt ned med en gang.
Kan man frysa ned grøt og riskremJeg har som regel laget riskrem med engang og fryst ned, tatt opp kvelden før det skal brukes
Grøt kan fint fryses, riskrem her jeg ingen erfaring med.Kan man frysa ned grøt og riskrem?
Då har eg lært meg noet nytt jaGrøt kan fint fryses, riskrem her jeg ingen erfaring med.
Har ikke fryst ned grøt men riskrem kan du lage mens grøten er ny og avkjølt og fryses nedKan man frysa ned grøt og riskrem?
Men riskremmen må tine i kjøleskapet ellers blir det dårlig! kvelden før eller litt tidligere så det rekker å tineHar ikke fryst ned grøt men riskrem kan du lage mens grøten er ny og avkjølt og fryses ned![]()
Jeg jukser og lager riskrem av grøt fra fjordland jeg. Ferdig og kald og med dato på![]()
Så kjipt ;( i fjor kjøpte vi ferdig grøt i stor pose fra kiwi, lagde riskrem og alt smakte grusomtDet tør jeg ikke satse på, for jeg har opplevd å få grøt med riskorn som ikke var ferdig kokte. Klagde og fikk et gavekort da, men tenk så kjedelig å ødelegge juledesserten sånn.![]()
Så kjipt ;( i fjor kjøpte vi ferdig grøt i stor pose fra kiwi, lagde riskrem og alt smakte grusomtvar ekkel bismak aV grøten, så riskrem smakte dårlig å jeg måtte lage ny ;p
JA var litt kjipt men lagde litt i forveien så ble heldigvis ikke så stress, her i år ble det ferdig kos riskrem til 13:50 pr pakkeSå kjedelig! Var heldigvis ikke i jula vi opplevde det, men det har jo skjedd med ulike typer ferdigmat med ris i, har flere ganger fått rislunsj med delvis ukokte gryn i også. Så akkurat det har jeg vært borti så mange ganger at jeg bare lager grøten selv. Trenger jo ikke nødvendigvis være langkoktble ming sin på 20 min i går i stede for geisha, for det ble sent og jeg var sliten, men det tok jammen lang nok tid likevel.
![]()