Ris

Apriljente<3

Gift med forumet
Er det noen giiirrls her som kan en super god oppskrift på "høne" oppskrift?
Eller ei kyllinggryte.?

Har så lyst på kylling, ris mixed med noe annen en saus:p

Namnam:))

Hva skal du har til middag da?;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ei lita prinsesse kom 8.april-13 <3

Jeg kan ikke hjelpe deg der... spiser ikke kjøtt. Her blir det grønnsakswok og ris i dag :)

Kjøp hel ferdig grillet kylling, riv ut småbiter som du har i en ildfast form, kutt champignon, paprika, løk (what ever), ha oppi et par fløte, revet ost på toppen og gratiner i ovnen.. Server med f. Eks ris eller loff til :) Yum yum :D

Eller du kan blande fløte og en del kyllingkrydder, rive grillet kylling som du putter oppi, ha ost på toppen og gratinere i ovnen.. Server med ris :)

Kylling, kokosmelk, fløte, peanøttsmør og chilipulver (eller sambal oelek). Kanongodt, minner litt om indisk :D

edit: Selvsagt litt salt- evt annet krydder du liker ;)

Beklager men jeg glemte hele oppskrifta i går.. Men her kommer den;
1 hel kylling
4 dl creme fraiche
4 ss sweet chilli saus
1 ss mango chutney
1 ts pepper
1 ta paprika
2 ta karry
1 og 1/2 ts estragon
2 ts buljongpulver
2-3 fedd finhakket hvitløk

Rens kyllingen for skinn og bein og riv i passe biter.. Bland dette oppe sammen med alt det andre..
Hell i en ildfast form og stek på 200 grader. Når den har stått i 10 minutter strør du over revet ost og lar den stå i ti nye minutter..

Server med ris ( cashewnøtter kan også strøes over)

Nam,nam;)

Jeg har en veldig god en, Bali kyllinggryte fra Toro... :P

1 boks rømme
2-3 dl kyllingsjy(tenker da på slike terninger man løser ut i vann-bland sterkt)
1 paprika
Løk
Mais
Ananas
salt, pepper etter ønske
brokkokitopper(skjør de i korte ikke så store biter)
1 helstekt kylling

bland rømme og "sjyen", la det koke litt til passe konsistens, ha så i resten å la det surre, smak til me salt og pepper.
hvis man orker kan man bruke kyllingfilet ve å skjære i terninger, stek og ha litt a sjyen på å surre det litt for så ha ha det i kjele me restn a sjyen og rømme og så fortsett som over....

Back
Topp