Ris på rompa

Hanna C

Gift med forumet
Hva synes dere om å gi ris på rompa? Jeg personlig er helt imot det! Hva synes dere? Jeg synes ikke det å slå er noen løsning uansett..

Har aldri gjort det...men GUUUUUUUUUUUUUD ...fristet..ja!! Hehe!
Neida..men det er liksom noen en blir skikkelig rådløs, men nei..... legger ikke hånd på noen!!

100 % imot!! Det finnes andre måter å løse ting på enn ved vold mot små barn!!!!

nei det syntes jeg ikke noe om...

har så klart fristet mange ganger,men har ikke gjort det...tror jeg aldri hadde tilgitt meg selv om jeg hadde gjort noe slikt...

klem[:)]

ORIGINAL: Hanna C

Hva synes dere om å gi ris på rompa? Jeg personlig er helt imot det! Hva synes dere? Jeg synes ikke det å slå er noen løsning uansett..

Enig med deg! Finnes andre løsninger! Og det finnes andre måter å få respekt av barna sine på enn å slå de iallefall!!

Aldri i livet om jeg gjør det mot jenta mi... Pappa slo meg og søskene mine når vi var mindre. Mamma fortalte meg her en dag at jeg hadde armen min full av blåmerker etter at pappa hadde klypet meg og løftet meg opp etter armen.. [&:] Foreldrene hans slo visst også han når han var barn...

er  helt imot det

jeg er helt i mot det.kunne aldri falt meg inn.

man slår ikke barn!! Ingen unnskyldning.

nei nei nei, det er absolut ikke greit å gi ris på rompa.

Har ved nån anledninga knipsa fingran te dattra mi. Men det e etter utallig tilsnakk og streng beskjed om ikke å røre. Men det kunne ikke falle mæ inn å slå eller gi ris.
Synes det e en liten forskjell der.
Nån ganga må de jo lære at de kan ikke røre alt det de vil.'Det e jo en grunn te at de ikke skal røre enkelte ting.

Det er jeg helt imot. Jeg foretrekker å satse på kommunikasjon...

kunne aldri gitt datteren min ris på rumpen...
det er rett og slett sykt...

For å si det sån, er du sint på typen din så begynner du søren ikke å rise han pga du er sint. man kjefter/ forklarer ... kommer ikke noen vei med rising...

Jeg er helt i mot!! Man må heller kommunisere med barnet. Man skal oppføre seg mot barnet slik man syns det er akseptabelt at barnet oppfører seg mot andre. 

ORIGINAL: lisemor81

100 % imot!! Det finnes andre måter å løse ting på enn ved vold mot små barn!!!!

jeg vil ikke kalle litt ris på rumpa vold mot barn.[8|]vi fikk ris på rumpa når vi var små å opplever ikke det som vold i det hele tatt nå.

men jeg kommer ikke til å rise mine egne.syns ikke det var så effektivt på oss[:D]

Å slå et barn er det samme som å innrømme at du har tapt! Dessuten er det forbudt i hennhold til norsk lov å straffe NOEN ved bruk av fysisk makt.
Men jeg kan jo forstå at man kan bli så sint\frustrert at tanken på å gi ris eller en klaps er tilstede... Jeg har aldri løftet en hånd mot mitt barn-har bitt tennene sammen og forklart for totusende gang...   Og i verste fall har han blitt parkert i sengen min ,med beskjed om å bli der-for mamma må telle ..langt og mye...  Håper dette fungerer denne gangen også!          

Back
Topp