ringte onkel politi idag..

Finnsikkemer

Forumet er livet
fikk helt sjokk istad.. gikk en tur ut i sola i pausa mi.. satt å ante ingen fred og fare..

men plutselig legger jeg merke til en noe merkelig parkering.. bilen sto på kryss og tværss av oppmarkingene..
også kommer det en utenlandsk familie bort til bilen.. di står å prater litt.. også setter di seg inn.. mennene satte seg forann.. og damene satte seg baki.. di hadde også med to unger.. en (ca) 1åring og en (ca) nyfødt.. og jeg tenkte hvor i all verden skal ungene sitte?!? var jo bare en vanlig person bil..

JODA.. damene tar hver sin unge på fanget og kjører a gåre!! øøøøøøøøøøhhh.. jeg jobber midt i drammen og det er mye trafikk her!!

jeg blei så sjokka.. snakka med jentene på jobben.. og endte med at jeg ringte politiet å sa ifra.. og spurte forsiktig om jeg var teit som ringte å sa ifra?! di var veldig glade for at jeg gjorde det.. jeg hadde jo tatt nr på bilen så di fant fort ut hvor denne familien holdt til.. de skulle dra å besøke di en tur...

hjelpes altså.. trudde folk hadde nok vett til å ihvertfall sikkre ungene sine?!??!

Har vondt for å tro at politiet gjør noe med saken..

Men skremmende er det!![&:]

Håper absolutt alle hadde ringt politiet i en sånn situasjon [:-]

Uansett om politiet gjor noe med saken eller ei, saa syntes jeg det var kjempebra du ringte susa!! [:)]
Det var jo ikke noe saerlig mye mer du kunne gjort egentlig.

Og blir saa forbanna paa folk som ikke gidder aa tenke lengre enn det nesehaaret rekker paa de!!! Vi lever i 2011 for pokker!!! Det er litt mer opplyste tider enn paa 70 tallet ang sikkerhet![:@][:@]

mulig de ikke gjør noe med det.. men syns uansett det er for drøyt! herregud..

ORIGINAL: Trone

Uansett om politiet gjor noe med saken eller ei, saa syntes jeg det var kjempebra du ringte susa!! [:)]
Det var jo ikke noe saerlig mye mer du kunne gjort egentlig.

Og blir saa forbanna paa folk som ikke gidder aa tenke lengre enn det nesehaaret rekker paa de!!! Vi lever i 2011 for pokker!!! Det er litt mer opplyste tider enn paa 70 tallet ang sikkerhet![:@][:@]

Såklart.. Men synes det er fælt å tenke på at det ikke blir gjort noe med..

det er desverre helt vanlig. jobber i bhg i drammensområdet og 99% av alle utlendingsfamilier har barna usikret i bilen til og fra bhg. Har bedt politiet komme å ta en kontroll men de har visst ikke kapasiset sier de. har sett mange tilfeller utenom jobb også.

ORIGINAL: Mrs Lutz

det er desverre helt vanlig. jobber i bhg i drammensområdet og 99% av alle utlendingsfamilier har barna usikret i bilen til og fra bhg. Har bedt politiet komme å ta en kontroll men de har visst ikke kapasiset sier de. har sett mange tilfeller utenom jobb også.

såpass ja!

han duden jeg prata med sa at di hadde tid til å sjekke det opp.. så regner med at han sendte bil.. hørtes også ut som han hadde kjentskap til familien.. for han bare.. og di ja.. di holde til på ******.. sååå.. men er for jævelig as! tenk hvis di skulle kræsje da?! null sjangs at di klarer å holde fast den ungen da as..

Det der er desverre helt normalt. Et dagligdags syn i oslo[:(]

Da vi var på sykehuset for å sette igang fødselen ble vi sittende utenfor sykehuset mens vi ventet på at det skulle skje noe. Ut kom en utenlandsk jente som hadde født, hun ble hentet, satt seg inn på passasjersiden forann med ungen på fanget og de kjørte avgårde. Både jg og samboer ble sjokkerte men rakk ikke reagere. Har tenkt mye på det i ettertid, skulle ha gjort noe..

ORIGINAL: Eyes Never Lie

99% er vel LITT hardt å ta i...har du noen link? Fakta?
99% av de foreldrene i barnehagen jeg jobber i som kjører barna til/fra bhg. hva slags link skal jeg ha til det?

Skjønner godt at du ringte. Blir også fryktelig provosert av slike ting.

Oppdaget flere "Utenlandske" familier som lar barna sine sitte usikkret i bilen. Hva tenker de egentlig på? Er de ikke glad i barna sine de da? Har de liksom noen å miste. Skjønner ikke tankegangen i det hele tatt. Sint blir jeg. Så sint!!!!

ORIGINAL: Lizz29

Oppdaget flere "Utenlandske" familier som lar barna sine sitte usikkret i bilen. Hva tenker de egentlig på? Er de ikke glad i barna sine de da? Har de liksom noen å miste. Skjønner ikke tankegangen i det hele tatt. Sint blir jeg. Så sint!!!!
de fleste integrerer seg ikke og fortsetter å leve med regler og lover og kultur fra sitt hjemland, istedenfor å lære seg lovverket som gjelder i norge. de fleste vet faktisk ikke at det er påbudt med bilstol.

ORIGINAL: Vugge

de fleste integrerer seg ikke og fortsetter å leve med regler og lover og kultur fra sitt hjemland, istedenfor å lære seg lovverket som gjelder i norge. de fleste vet faktisk ikke at det er påbudt med bilstol.

Da har kanskje barnehagene en informasjons-jobb å gjøre?.. [:)]

Bra du ringte HI. Om ikke de hadde gjort noe med det så har du hvertfall prøvd!! :)

ja var det jeg tenkte og[;)]

ORIGINAL: Vugge

Da har kanskje barnehagene en informasjons-jobb å gjøre?.. [:)]

Bra du ringte HI. Om ikke de hadde gjort noe med det så har du hvertfall prøvd!! :)
nei det er ikke en del av barnehagens ansvar. som bilfører har du ansvar for passasjerene og skal sette deg inn i dette selv.
men jeg har allikevel på eget initiativ skrevet ut brosjyre ang sikring av barn i bil (trygg trafikk) og delt ut til alle.

det er bra du ringte ja hi. håper politiet gjør noe med det.

Back
Topp