Ringte legevakta.

Himmelstøv

Forumet er livet
Lillemor er forkjølet, med mye slim i halsen, så hun har hostet til hun har spydd.

Så jeg ringte legevakte for å høre om det var noe babyer på 6 måneder kan få for å få løsnet opp slimet i halsen.
Å da fikk jeg beskjed om å ikke gi henne melk [8D] bare gi henne vann.

Så jeg føler at han ba meg sulte henne, for melk er det hun får. Grøt på kveldene får hun, ellers går det mye i melk, så får hun smake på middagen hos oss når vi spiser.

Noen av dere som har fått beskjed om noe annet? eller har noen andre råd?

Melk/banan og lignende kan gi mer slim i halsen, mener det ikke et litt merkelig råd å gi til en baby på 6 måneder som har melk som sin hovednæring?? Du kan jo evt gi litt vann etter melken for å skylle bort melk fra halsen/svelget? [:)] Jeg syns ofte det hjelper å gi saltvannsdråper i nesen, da det renner ned i svelget og løser opp slim der også. Verdt et forsøk kanskje?? Ellers, bare sånn til slutt så ville jeg nok tatt en telefon til dersom hun surkler mye i brystet eller sliter med å puste i tillegg [8|]

Synes å det var ett merkelig råd å gi.

Takk for tipset [:)] Skal komme meg på ett apotek imorgen.

Hun er litt surklat, men pusten går det foreløbig bra med. [:)]

Det funker veldig bra og kutte melken til det værste har gitt seg... har ikke gjort det selv, men flere venner som har vært i samme situasjon har gjort det og det har blitt mye bedre..

Det viktigste når de er så dårlige er jo å få i seg nok fuktighet, så tror ikke du skal bekymre deg for å kutte ut melken litt:D

men selvfølgelig, blir hun veldig sulten, så ville jeg antageligvis ha krøpet til korset selv:D

Lykke til og god bedring til lilletutta:D

Gi henne ekstra grøtmåltid da hun er sulten med vann til drikke.

vesla mi er også syk. helt tett og surklete. hun kaster også opp hvis hun får melk. det eneste vi får i henne er vann,fun light saft og den friskus juicen fra tine uten sukker. heldigvis ser vi at dette klarer hun å holde på og hun har hatt tissebleier og en bæsjebleie så da er det ikke så ille. vi gir henne ikke melk i det hele tatt nå. for 1-2 min etter på så kommer alt opp igjen. vi prøver å gi henne noen skjeer med grøt av og til. hun får også otrivinbaby slatvansspry. denne er kjempe effektiv da den renner ned i svelget og rensker opp litt av slimet (selvfølgelig vil dette gjøre at hun kaster opp slimet). Vesla hoster også en del og hun får hostesaft som også rensker opp en del og får henne til å kaste opp slimet. så vi håper at hun snart blir bedre. hun sover ganske mye nå også. søvn er den beste medisin. 

Takk for mye gode råd.
Jeg har ikke gitt henne mer melk. Her går det i: Fruktmos fra nestle, Middagsglass og grøt. Så får hun vann å drikke atmed + ellers.
Hun klager ikke, så foreløbig går det greit. [:)]

Hun er litt slapp i formen, men blid er hun å det er jo bra.

Back
Topp