Ringslynge?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
storebror på 20 mnd kan ennå ikke gå. Han er glad i å sitte i ergobabyen på hofte/rygg. Lillesøster på 5 mnd liker ikke ergobabyen. Hun liker godt elastisk sjal, men synes det er så tungvint så det blir ikke så mye brukt. Det er ikke alltid det er like praktisk å ha med vogn hadde derfor vært supert med et enkelt bæretøy som vil passe både små og store barn samt gir mulighet for at jeg kan bære begge barna samtidig (storebror i bæretøy og lillesøster i bilsete)
Lurer derfor på om jeg skal gå til innkjøp av en ringslynge. Utifra hva jeg kan lese meg til vil det være det beste bæretøyet for mitt behov:
1: enkel av og på
2: tar liten plass
3: ergonomisk riktig og gir mer mykere/naturlig støtte enn en bæresele (tror lillesøster opplever ergobabyen som for stiv)
4: passer til bæring over korte perioder, eks til og fra bilen, til både små og store barn.

Er det noen bære mammaer som har erfaring med ringslynge evt noen anbefalinger ift hvilken type?

Ringslynge høres veldig bra ut til ditt bruk. Du kan jo se om det finnes ett bærebibliotek i nærheten av deg hvor du kan låne en og se hvordan den er. Eller impulskjøp en slik jeg gjorde :)

Jeg liker min veldig godt, men jeg syns den blir litt ubehagelig å bruke over tid. Nå har jeg lånt meg ett sjal også for å ha i litt lengre bæreperioder.

Jeg har hatt endel hjelp fra denne artikkelen baerehjelpen.wordpress.com/2017/06/21/tips-og-triks-for-ringslynger/
Og noen videoer på YouTube for å lære å bruke ringslynga.

Ringslynge høres veldig bra ut til ditt bruk. Du kan jo se om det finnes ett bærebibliotek i nærheten av deg hvor du kan låne en og se hvordan den er. Eller impulskjøp en slik jeg gjorde :)

Jeg liker min veldig godt, men jeg syns den blir litt ubehagelig å bruke over tid. Nå har jeg lånt meg ett sjal også for å ha i litt lengre bæreperioder.

Jeg har hatt endel hjelp fra denne artikkelen baerehjelpen.wordpress.com/2017/06/21/tips-og-triks-for-ringslynger/
Og noen videoer på YouTube for å lære å bruke ringslynga.

Hvilken type har du og hvor har du kjøpt den?

Hvilken type har du og hvor har du kjøpt den?
Jeg har en fra smitten https://wearsmitten.com som jeg kjøpte brukt på kjøp/salg gruppa til bæregruppa på face. Legges ut endel bra der, bare fordi folk ikke trenger det lengre betyr ikke at det ikke er bra greier :)
Dette er ett tykt og solid stoff som ikke siger, men ulempen med det er at det ikke er så lett å stramme som jeg skulle ønske. Men det blir nok enda bedre med bruk.

Vet det er endel greit på skalla.no om du vil prøve noe uten å måtte kjøpe utenlands fra eller brukt.

Back
Topp