Ringslynga

vestlandsjento

Gift med forumet
Dette anbefaler eg virkelig[:D] Skulle berre ønska eg hadde hatt den heile tida så kanskje eg hadde sluppet senebetennelse[8D][;)]

Helle Alida sovner som ein stein oppi her, eller ho er fornøyd med å få ligga tett inntil å berre kosa. Denne kan og brukast i mange år framover[:D]

Men ein skal ikkje bruka den for masse då. Dei små må jo få jobba på golvet og. Men perfekt når ho er urolig

Slynge og bæresjal er veldig kjekt å ha, ja. Vi har manduca som vi bærer E i når vi er på butikken, eller ute på tur i ulendt terreng. Bruker den også hjemme dersom han er urolig og vi f. eks skal lage middag. Da sitter han i den og "er med".

Vi bruker mai taj og baby bjørn's bæresele. Disse små vil jo veldig gjerne være oss nære, samt være med på det som skjer[:)]

Vi har en lånt en, som sikkert er 2år. Fungerer fint. Så lenge det ikke er ødelagt noe på de ser jeg ikke problem i å benytte brukt. Barna skal jo helst ikke sitte lenge/mye i denne. Men, jeg sier alt med sunn fornuft og moderasjon. Det hjelper mor i en aktiv hverdag å kunne ta med seg barnet litt rundt forbi [;)]

Ja babybjørn er kjekk å ha til korte turer[:)] Aner ikkje kor lenge maks tida er, men ville ikkje brukt den så veldig masse. Eg brukte den når me skulle ta ferja, men har faktisk kun brukt den ein gong. Fysioterapeuten var ganske skeptisk, spesielt til dei små. Ho sa at bæresjal er bedre for då ligger barnet i ein meir naturlig stilling. Dersom du øver litt med eit bæresjal vil eg sei at det er enklare å bruke. Her kan du variere stillinger, lettare å bruka hendene dine og til og med amme[:D]

Vi har brukt babybjørnen i 30-40 min sammenhengende tidvis vi altså. Også har vi avlastet henne litt ved å legge hun ned/ta pauser ol. Som sagt; alt med moderasjon. Det er jo ikke "heldig" for barna å sitte i bilsete heller, men man må jo nesten det.. Bæresjal gir som vestlandsjento sier muligheter for stillingsendringer og de sitter tettere på kroppen din og dermed fordeles tyngden litt jevnere på barnets bekken/lår og ikke blir så heavy for hoftene..

Om dette temaet finnes det så enormt masse meninger så en må nesten gjøre det som passer en selv og barnet best tror jeg[:)]

Jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe babybjørn. Den er ikke bra hverken for din eller babyens rygg. Vi har en Manduca. Denne koster omtrent det samme som babybjørn, men er ergonomisk riktig for deg og barnet.

Den selges blant annet på www.lotusbarn.no

ORIGINAL: babyT

Jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe babybjørn. Den er ikke bra hverken for din eller babyens rygg. Vi har en Manduca. Denne koster omtrent det samme som babybjørn, men er ergonomisk riktig for deg og barnet.

Den selges blant annet på www.lotusbarn.no

Veldig enig med babyT her[:)]
BabyBjørn anbefales ikke, også pga barnet henger på hoftene sine istedet for å sitte ergonomisk uten å henge. Ja jeg er dårlig å forklare[:D]
Jeg har bestilt en Manduca fra Lotusbarn, får den i morra

Kan være greit å prøve litt forskjellig ja[:)]
Jeg sydde en Mei Tai, men den ble ikke så mye brukt som jeg trodde for det var veldig tungvint å drive på med den knytinga syns jeg. Så bestilte jeg Manduca istedet, som er omtrent lik som Mei Tai, bare med klips på stroppene istedet. Fikk den i dag og så langt virker den veldig god og lettvint.

Denne kjøpte jeg:

Back
Topp