Ringenes Herre fans

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Hva er DIN favoritt scene fra filmene?
Evt scener..

Min må være da Gimli og Legolas står og venter før slaget ved Helms Deep og Gimli ikke ser hva som skjer.. Så spør Legolas: "Du you want me to lift you, or should I find you a box?" [:D]

Eller selve slaget ved Helms Deep.. Og Minas Tirith..

Scenen du beskriver er veldig bra!
Er stort fan av LOTR, men må tenke litt på denne [:)]

Åå gurimalla...  det er så mange!!!

Første jeg kommer på er :i can not carry your burden, but i CAN carry you!  (noe i den duren)  ååhh..frysninger..

Også blir jeg så innmari betatt av scenen hvor  Frodo snur seg helt mot Sam. I trappene ved Minas Morgul..   Den gjør så vondt.. 

Sluttscenen på film 3 og er jo både vakker og rørende...

Liker godt den du skrev og. Hi-hi..

kommer ik på fler nå.. men det er så mange, både morsomme og rørende scener.

ORIGINAL: Windy

Første jeg kommer på er :i can not carry your burden, but i CAN carry you!  (noe i den duren)  ååhh..frysninger..

Også blir jeg så innmari betatt av scenen hvor  Frodo snur seg helt mot Sam. I trappene ved Minas Tirith..   Den gjør så vondt.. 

Ja.. [:(] Hele vennskapet mellom dem og lojaliteten Sam har til Frodo er jo bare utrolig rørende..

Den der de ollifantene kommer og Legolas elegant svinger seg opp på den ene og feller den. Da han støter på Gimli etterpå sier Gimli: " Den teller bare som en!"[:D]

ORIGINAL: *bølla*

Den der de ollifantene kommer og Legolas elegant svinger seg opp på den ene og feller den. Da han støter på Gimli etterpå sier Gimli: " Den teller bare som en!"[:D]

Haha! Ja, MANGE gode scener sånn dem i mellom.. [:D]

Hmm.. Mange. Skogsalvscenen i FOTR når Sam og Frodo fortsatt er i The Shire. Når Haldir kommer til unnsetning med bueskytterne i Helms Deep. Kommer sikkert tilbake med flere. Ser alle filmene på nytt nåSal begynne på Retur of the King etterpå. Fikk samleboks med spesialutgavene av broren min i julegave. [:D] Selv om jeg ikke har hatt dem slev, har jeg sett dem til jeg kan dem utenat, og likevel er det fortsatt gøy. [:)]

Også blir jeg så innmari betatt av scenen hvor Frodo snur seg helt mot Sam. I trappene ved Minas Morgul.. Den gjør så vondt..

så enig!!!! når frodo roper NOOO! når gandalf faller er helt hjerteskjærende! gjør virkelig vondt!

Og den der Entene ser hva Sarumann har gjort med trærne. Hele den scenen der Entene sloss[8D]

Mine favorittscener er de scenene som ikke innebærer de utallige mange gangene Frodo og Sam gråter tragisk homoerotisk til hverandre om hvor fæl verden er, fremtiden ser mørk ut og rebekrefter sitt vennskap etter situasjon nr. 576 som skaper tvil om vennskapet.

Ellers: Scenen hvor Gandalf blir dratt ned av Baalrog-demonen (ild-demonen) i undergrunnen i Moria og sier "Fly! you fools!" (han mumler så det høres ut som "Run, you fools!".

kongediktet til Arwen,

all that is gold does not glitter
not all those who wandre are lost.
The old that is strong does not wither.
deep roots are not reached by the frost

from the ashes a fire shall be woken
a light from the shadows shall spring
renewed shall be blade that was broken
the crownless again shall be
king

Liker også åpningen på første filem, når Galadriel forteller om ringen's historie. 

ORIGINAL: Almyrida81

Også blir jeg så innmari betatt av scenen hvor  Frodo snur seg helt mot Sam. I trappene ved Minas Tirith..   Den gjør så vondt.. 

Ja.. [:(] Hele vennskapet mellom dem og lojaliteten Sam har til Frodo er jo bare utrolig rørende..

de gangene jeg har dårlig tid og trenger litt lotr spoler jeg alltid pent over frodo og sam.....

ORIGINAL: turbo trash

ORIGINAL: Almyrida81

de gangene jeg har dårlig tid og trenger litt lotr spoler jeg alltid pent over frodo og sam.....

Jeg og.. De er så over the top hollywoodsk sentimentale de scenene.

også elsker jeg (les blir så løen at jeg sklir ut av sofaen) av ett par aragorn scener...

mange av de som er nevnt her, men etter jeg var på NZ og på besøk i "the shire" der står det ett par hobbithull igjen og lanskapet er lett gjenkjenelig, så er scenen når gandalf kjører inn dit i begynnelsen av filmen blitt en favoritt, og får litt tårer i øynene hver gang jeg ser den (ja, jeg ser de rimelig ofte)litt nerd her

ORIGINAL: Black Beauty

mange av de som er nevnt her, men etter jeg var på NZ og på besøk i "the shire" der står det ett par hobbithull igjen og lanskapet er lett gjenkjenelig, så er scenen når gandalf kjører inn dit i begynnelsen av filmen blitt en favoritt, og får litt tårer i øynene hver gang jeg ser den (ja, jeg ser de rimelig ofte)litt nerd her

you are not alone my friend

Når Sam sier at: I can't carry you'r burden, but I can carry you!!

Når Arwen og Frodo sitter på hesten og hun hvisker til vannet.

Slutt scenen når Gandalf kommer på disse ørnene.

Når Arwen og Aragorn står i den hagen og snakker *sukk*

Er så mange så husker ikke alle :D

Jeg liker så godt de scenene med Sam og Frodo pga boka.. Blir det samme om Edward i Twilight.. Hehe.. Er de stundene i boka liksom som er så bra.. Helt ærlig, så syns jeg ikke E.Wood er så kjempebra i noen av filmene..
Men Aragorn derimot.. *sukk*

Når han kongen blir ung igjen og sier "Darker have my dreams been lately"...

Back
Topp