Ringe legen?

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Jeg har en liten en som har hostet så og si sammenhengende i flere måneder nå.
Allmenntilstanden er for det meste bra. Hosten har forandret seg fra tid til tid. Tidligere var det mer slimhoste - nå er den mer tørr. Han har vært forkjølet 2-3 ganger siden i høst.

Det er ikke det at han hoster hele tiden heller, men det er bare det at hosten hans høres veldig stygg ut.

Jeg føler at jeg ikke vil være en hysterisk mor. Som sagt så virker jo allmenntilstanden jevnt over bra, så dumt å renne ned døra til legen for "ingenting", men samboer syns vi kanskje bør reagere med tanke på at han har holdt på så lenge...

Dette er jo vårt første barn, så vi er litt usikre da vettu!

Hva tenker dere?
Bør vi ringe legen?

Det er jo sånn frøkna har holdt på siden oktober det. Hun har også vært i god form med unntak av forkjølelse med feber en gang i oktober og nå, og rs-viruset nyttårshelga.
Her er det mest sannsynlig astma..

Når hoster han?
Natt
Morgen
Hele dagen
Surkler og piper det i lungene
Virker han tungpusta
Jobber han med å få puste

Er ikke dumt å få en legesjekk hvis det bekymrer dere.
Jeg har lest mye om astma og hoste hos små, og der står det at ved langvarig hoste bør man kontakte lege :)

Jeg hadde nok ringt legen. Rett og slett for å få det sjekket ut og for at jeg skulle blitt litt roligere. Som du selv skriver så har det jo hengt i skikkelig lenge nå!!

Jeg hadde nok tatt en tur til legen, jeg..:)
Langvarig hoste tyder jo på at det er noe som irriterer...

Det er jo sånn frøkna har holdt på siden oktober det. Hun har også vært i god form med unntak av forkjølelse med feber en gang i oktober og nå, og rs-viruset nyttårshelga.
Her er det mest sannsynlig astma..

Når hoster han?
Natt
Morgen
Hele dagen
Surkler og piper det i lungene
Virker han tungpusta
Jobber han med å få puste

Er ikke dumt å få en legesjekk hvis det bekymrer dere.
Jeg har lest mye om astma og hoste hos små, og der står det at ved langvarig hoste bør man kontakte lege :)

Okei.. får kanskje ringe legekontoret på tirsdagen og høre om vi kan komme ned en tur. :)

I dag når han våknet hadde han ei skikkelig tørrhostekule som varte opp mot ett minutt... men han har ikke hostet noe særlig resten av dagen nå. Har heller ikke hørt noe piping i fra brystet hans, og det virker ikke som han sliter med å puste. Hører han har endel slim i halsen (og til tider i brystet).

Okei.. får kanskje ringe legekontoret på tirsdagen og høre om vi kan komme ned en tur. :)

I dag når han våknet hadde han ei skikkelig tørrhostekule som varte opp mot ett minutt... men han har ikke hostet noe særlig resten av dagen nå. Har heller ikke hørt noe piping i fra brystet hans, og det virker ikke som han sliter med å puste. Hører han har endel slim i halsen (og til tider i brystet).
Vanligvis hoster frøkna her mest på natt (eller når hun sover på dagtid), og en stund etter at hun har våkna. Ellers hoster hun ikke så mye. Evt ved gråt eller anstrengelse.
Hun høres også slimete ut i halsen til tider.

Sikkert greit å få en sjekk :)

Vanligvis hoster frøkna her mest på natt (eller når hun sover på dagtid), og en stund etter at hun har våkna. Ellers hoster hun ikke så mye. Evt ved gråt eller anstrengelse.
Hun høres også slimete ut i halsen til tider.

Sikkert greit å få en sjekk :)

Ja.. kom på nå at han hoster endel på natten. Noen netter er verre enn andre. Det har vært såpass enkelte kvelder at jeg har tenkt at nå våkner han vel av all hostinga, men det har egentlig gått greit.
Og han hoster vel oftest ved gråt og anstregelser han også.. hmm.. nå blei jeg mer betenkt.
Skal definitivt ringe legen nå ja.. for å sjekke. Greit å være på den sikre siden! ;)

Ja.. kom på nå at han hoster endel på natten. Noen netter er verre enn andre. Det har vært såpass enkelte kvelder at jeg har tenkt at nå våkner han vel av all hostinga, men det har egentlig gått greit.
Og han hoster vel oftest ved gråt og anstregelser han også.. hmm.. nå blei jeg mer betenkt.
Skal definitivt ringe legen nå ja.. for å sjekke. Greit å være på den sikre siden! ;)
Samme her, jeg tenker også at nå våkner hun vel. Men neida, hun sover likevel. Noen ganger hoster hun også såpass at hun nesten brekker seg.
Noen ganger våkner hun også altså.
men etter at hun fikk medisiner så har hun knapt hosta. Eller, nå er hun forkjøla da, så nå er hun tett uansett, men bedre med medisiner.

Les litt om astma, eller sjekk syktbarn,no, så kan du iallefall se om du finner noe du synes passer inn :)

sier ikke at det er det altså, små barn har tettere luftrør enn større barn og voksne, men hoste bør sjekkes opp ;)

Samme her, jeg tenker også at nå våkner hun vel. Men neida, hun sover likevel. Noen ganger hoster hun også såpass at hun nesten brekker seg.
Noen ganger våkner hun også altså.
men etter at hun fikk medisiner så har hun knapt hosta. Eller, nå er hun forkjøla da, så nå er hun tett uansett, men bedre med medisiner.

Les litt om astma, eller sjekk syktbarn,no, så kan du iallefall se om du finner noe du synes passer inn :)

sier ikke at det er det altså, små barn har tettere luftrør enn større barn og voksne, men hoste bør sjekkes opp ;)

Kom over denne på nettet seh, som jeg syns var litt morsom.. og tenkte jeg ikke ville komme innenfor denne kategorien :P
Men skal lese meg litt opp på det ja.. :)
Skjermbilde 2013-03-29 kl. 21.16.15.png

Back
Topp