Ringe føden?

squakky

Elsker forumet
Nå har jeg hatt vondt i magen i 2 dager og det blir ikke bedre.. Jeg er ikke kvalm og blør ikke eller har ikke diare eller noe sånn. bare en uvanlig smerte i magen. 
Har jo vært plaget med mageknip innimellom siden jul, og vært sengeliggende og spyende pga det, men er ikke noe sånn. Det har faktisk gått over den siste mnd. 
Men jm sa jeg skulle ringe føden om jeg fikk vondt i magen. Når jeg har vondt så kjennes kynnerene vondere, men ikke rieaktige.  Minimini har også beveget seg mindre den siste uken. Men det kan jo bare være plassmangel. Han beveger seg jo ofte nok så jeg vet han er der inne, men før var han helt villmann.
Jeg er 37+5 nå. Vet ikke om jeg skal ringe eller la være. Føler meg som den hypokonderen hvis jeg får komme inn og alt er som det skal være.. Noe det sikkert er. Alt var jo ok på kontroll forrige tirsdag. Utenom lav hb og lavt bt. men bt har vært lavt hele veien da..
What to do?

kristin1986 skrev:
bedre å ringe engang for mye enn engang for lite sier jeg!

Jeg hadde ringt! :)
Man tar ikke sjangser med små miniminer :)

SIGNERER!

Jeg hadde også ringt....

jeg ringte føden selv forleden grunnet lite liv, fikk snakket med jordmor som ba meg drikke kaldt og spise søtt(noe i den duren) og så skulle jeg kjenne etter hvor mange spark/bevegelser jeg kjente iløpet av 30min så ringe hun opp igjen. hun var kjempe snill og ba meg ringe igjen viss jeg ble bekymret eller merket lite liv igjen :)

så RING! :) 

ok, da ringer jeg kanskje å hører iallefall. Skal bare legge mini først :)

squakky skrev:
ok, da ringer jeg kanskje å hører iallefall. Skal bare legge mini først :)

bra :) 

Er du bekymret så ringer du, fortell hvordan det er og mest sannsynlig ber de deg komme inn til en sjekk. Kommer du inn til sjekk og alt er i orden så er det helt supert, tenk derimot om du ikke ringer fordi du tror du er hypokonder også ER det faktisk noe galt, det kan vi ikke vite, ikke dem heller. Det er noe av tryggheten med å ha dem der, at vi kan komme å sjekke at alt er i orden så vi slipper å gå å bekymre oss. :-)

Da ringte jeg, men de syntes det virket uskyldig. Så lenge jeg kjenner liv og ikke hadde noe blødning, så var det ikke så farlig. Fikk beskjed om å se det an og eventuelt ringe fastlegen imorgen. 
Men der er det nok umulig å få time imorgen, og jeg har kontroll på mandag igjen, så får vel bare gjøre som de sier :) Og ringe opp igjen om det skulle bli verre..

du får passe på da, men ring de igjen om det blir verre! du kan evt. ringe jordmoren din i morgen å høre om hun kan sjekke deg? 

Ja, ringer om det blir verre. Får se imorgen om noen får æren av å sjekke ;) Hadde uansett vært kjekt å vite om det er noe på gang eller bare plageri :p

Håper det ordner seg å og at noen får sjekket deg i morgen....ikke kjekt å bekymre seg - å da er det bedre å få sjekket d
Lykke til, hold oss oppdatert :):)

Fastlegene har "åpene" haste timer hver dag. Her har jeg fått time på dagen, med barna, dersom jeg ringer før kl 08. Men da bør det jo være for at du er redd for at det er noe galt og ikke for at du lurer på om noe er på gang. ;-)

Hestejenta skrev:
Fastlegene har "åpene" haste timer hver dag. Her har jeg fått time på dagen, med barna, dersom jeg ringer før kl 08. Men da bør det jo være for at du er redd for at det er noe galt og ikke for at du lurer på om noe er på gang. ;-)

Joda, pleier å få time på dagen om jeg ringer tidlig nok. Men det er som regel så fullt hos min fastlege at  jeg vil ikke bry dem med mine "småting". Såklart om det er alvorlig, men er det pga magesmerter igjen så ringer jeg nok heller jm eller føden igjen.. 

Back
Topp