Ringe føden eller ikke?

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Må bare begynne dette innlegget med å fortelle at jeg faktisk er veldig hysterisk, og at det skal lite til før jeg blir bekymra, og det er derfor jeg enda ikke har ringt.

Den lille tassen i magen min har vært veldig aktiv under hele svangerskapet, det har vært noen få dager hvor han plutselig har rørt seg lite, og jeg har da ringt jordmor for å roe meg ned, og dagen etterpå har han begynt å røre seg mye igjen. Jeg dro hysterisk til jordmor i går for han var så ekstremt rolig og jeg kjente ikke noe til han nesten hele dagen, men han sparka jo selvfølgelig med engang jordmor la hånda på magen, hun lytta på hjertelyd og sa alt hørtes fin ut. Vanligvis kjenner jeg mange spark om dagen (ca.30-40) nå i dag har jeg ikke kjent mer enn 5.. skal jeg ringe føden og få dette sjekka ut til tross for at alt virka bra i går? blir veldig glad for svar nå

Bedre å ringe en gang for mye tenker vel jeg egentlig, ikke noe godt å gå rundt å være bekymret!

Evt kan du jo prøve å drikke noe søtt også legge deg ned å slappe av, hvis du får bra respons da, er sikkert alt bra :)

Jeg ringte inn på føden en dag, da vetlajento i magen hadde latt meg sove hele natten og jeg ikkje kjente liv på formiddagen. Fikk beskjed om å drikke noe kaldt og søtt, som saft med isbiter i. Om det var 3 spark/bevegelser innen entonces var alt ok. Viktig å legge deg ned å slappe av etter du har drukket, så du ikke vugger han i søvn igjen.

Jeg ringte føden rett etter jeg skrev innlegget, og fikk beskjed om å komme :-) målt hjertelyd og sett på ultralyd og alt var helt fint med den lille :-)!

Vil anbefale deg å ikke telle så nøye alle sparkene. Det viktigste er at man kjenner spark flere ganger om dagen, ikke nøyaktig hvor mange det er.
Skjønner at det ikke er så lett, med alle hormonene i kroppen er det lett å bli hysterisk.
Men å henge seg opp i alle detaljer gjør deg bare mer urolig. Du kan jo sikkert snakke med jordmor om det?

Vil anbefale deg å ikke telle så nøye alle sparkene. Det viktigste er at man kjenner spark flere ganger om dagen, ikke nøyaktig hvor mange det er.
Skjønner at det ikke er så lett, med alle hormonene i kroppen er det lett å bli hysterisk.
Men å henge seg opp i alle detaljer gjør deg bare mer urolig. Du kan jo sikkert snakke med jordmor om det?

Du har helt rett, og jeg skal prøve å slutte å fokusere så masse på det :) skal ta en prat med jordmor, tenker det ikke er bra for meg eller den lille i magen at jeg skal bekymre meg så masse.

Back
Topp