Ring på fingeren??

Mesaana

Forumet er livet
Vil så gjerne ha ring på fingeren, bare for og vise at jeg har funnet den store kjærligheten, at jeg tilhører noen.

Men vi vil ikke gifte oss og da syns jeg det er feil og forlove seg. Er det noe alternativ???

hva med kjærlighets ringer?som symboliserer den sterke kjærligheten dere har for hverandre..[:D]

Jeg har en sambo som ikke vil gifte seg, men forlove seg kan han gjøre. Syntes at folk kan forlove seg selv om man ikke gifter seg. Før i tiden giftet man seg etter et år, men idag tror jeg at mange er forlovet lenge før de eventuellt gifter seg.
Klem

Har ei venninne (hvordan skrives det egentlig?) med ring pa fingeren, de er ikke forlovet og kaller det kjaerlighets-ringer. Inni star det navn og datoen for nar de ble et par, men ingenting hoytidelig som "evig din" eller noe. De ville ogsa bare ha et tydelig symbol pa at de er et par... Synes det var en fin losning :-)
(Har fatt en laptop tilsendt fra Boston, sa mangler de siste tre bokstavene... Haper det ikke irriterer altfor mange)

Jeg mener også at en kan forlove seg uten og gifte seg, eller jeg mente det da. Er så mange rundt meg som sier at det blir feil, men vist jeg vil kalle det noe annet så kan de vel ikke klage. Og hvem vet, kanskje vi gifter oss en dag, men da er det pga fordelene ved og være gift, syns ikke vi trenger det som en kjærlighets erklæring.

Har uanz vurdert og ta hans etternavn. Nå som vi skal ha unger, så syns jeg det blir mer familie vist alle heter det samme til etternavn.

Syns ikke det er feil i det hele tatt!!
Mange som kun forlover seg.. Jeg syns også det er fint å vise at man har funnet mannen i sitt liv til alle. Selv er jeg litt gammeldags så vi skal gifte oss. Egentlig i august som var men det ble baby i stede.. hehe

Jeg syns kjærlighetsringer er et bra alternativ. Syns det blir feil å forlove seg hvis man ikke skal gifte seg, forlovelse er jo en bekreftelse på at man faktisk skal gifte seg.

Jeg har vært forlovet med sambo'n i 6 år nå, og vi har ingen planer om å gifte oss enda hvertfall. Han vil ikke gifte seg i kirken, og jeg vil ikke gifte meg på et kontor - så da forblir vi heller forlovet [:D]

Vi er forlovet, men vi skal ikke gifte oss.

Synes det med kjærlighetsringer høres fint ut! I USA har jo mange noe som de kaller "promise rings", altså det samme som kjærlighetsringer da, der man bare viser hverandre og andre at man "hører sammen"[:)] uten noen formelle "krav".

Kanskje noe å foreslå for min egen sambis[;)] *hehe*

Jeg synes også at det ikke er noe poeng i å forlove seg om man ikke vil gifte seg... forlove betyr faktisk at man har lovet seg bort til hverandre... men jeg skal ikke bry meg så mye om hva andre gjør. Jeg ønsker å gifte meg, og vi vurderer å gjøre det til sommeren etter at vi forlovet oss nå i helgen. Kjærlighetsringer høres jo bra ut det (men min forlovelses-/giftering blir også en kjærlighetsring altså!)

ORIGINAL: mie83

for meg blir det veldig feil å forlove seg hvis man ikke skal gifte seg, en ting er å forlove seg og si at man en eller annen gang skal gifte seg, men å gjøre det uten noen som helst planer om å gifte seg er ikke noe for meg. men for all del, helt greit for de som gjør det. syns vel egentlig man heller kan kalle det noe annet, skjønner jo at man vil ha et bevis på at man tilhører hverandre selvom man ikke skal gifte seg.

Enig med deg! Er sjølv forlova på 5. året, men den store planen er jo å gifte seg! Har venta med det til eg var ferdig å studere og vi hadde litt bedre råd... Ting tar tid, men at det blir bryllup er det ingen tvil om! [:D]

Du får gjøre det du føler er best for deg! Hver enkelt gjør det de føler er riktig.
Jeg er forlovet å tenker å gifte meg, men det får bli når det passer.
Først vil vi pråve å få vårt første kjærlighetsbarn så kanskje bryllup.[:)]
Lykke til uansett avgjørelse.[:)]

Kjærlighetsriga høres skikkeli romatisk ut da!
Og man treng overhodet ikkje å gifte sæ sjøl om man e forlova, mamma og pappa har vært forlova i 16 år på julaften, og e enda ikkje gift, og har NULL planer om d!!

Vi er forlovet pg skal gifte oss, men det blir ikke noe bryllup de første årene..
Jeg vil ikke gifte meg med kul på magen, og sambo vil at vi skal ha unger med kort mellomrom...

Back
Topp