Rimelig oppgitt!!

Bandages

Betatt av forumet
Å være samboer med en katolikk, ugift og høygravid, er sannelig ikke enkelt når man går på Norsk lærerakademi i Bergen. 
Gråsteinen av en studieveileder er noe av det mindre oppegående jeg har møtt på noensinne.

Jeg har vært gravid hele studieåret. Klarte selvsagt å ta et årsstudium med kristendom, religion, livssyn og etikk, for å få med meg noen studiepoeng mens jeg fant ut hva jeg "skal bli når jeg blir stor". 
og sannelig enkelt skulle det pokkeren meg ikke være. 
NLA er en kristen høyskole. Overhodet ingenting i veien med det, og jeg gledet meg til å begynne. Det var jo da helt til jeg ble sett ned på, nettopp fordi jeg var gravid, men også fordi jeg er av den sorten som har store synlige tatoveringer. Visstnok. 

Jeg har eksamen en mnd etter termin. Så jeg gikk til studieveileder og ønsket å få vite mine rettigheter. Rettigheter? Nei dette skulle du ha tenkt på før jenta mi! -.- 
Først etter at jeg forklarte henne at selv om jeg farger håret mitt rødt, barberer meg på siden av hodet og har tatovering på brystet, er jeg en jente som kommer med svært gode karakterer fra videregående, og som ligger på topp 5 blandt studentende på mitt kurs, var hun overbevist om "at jeg ville takle å ha eksamen".

NÅ har jeg da fått vite, etter mye mas, at jeg har rett på en time med amming på eksamen, som kommer i tillegg til eksamenstiden. Dette ble jeg da selvsagt informert om, ETTER at fristen gikk ut. jeg sendte henne mail, har purret, vært på skolen, mast og mast, og først når fristen er overskredet med en mnd, får jeg svar. 

Kom pokkeren meg ikke her og lær meg om hva jesus taler om nestekjærlighet og toleranse for alle typer mennesker, når jeg blir behandlet sånn! 
Jeg har hele tiden vært meget formell, hyggelig og positiv, slik man skal oppføre seg, og har fått grei beskjed om at dette, jenta mi, skulle du tenkt på, før du la deg på rygg uten ring på fingen!!! 

Det er like før jeg kakker hele bibelen i hodet på dama. 
Fantastisk spennende studie, utrolig lærerikt, men guri malla meg for et håpløst lærested. 

Så utrolig, ufattelig trangsynt... Kan tenke meg man føler seg "uglesett" der ja. Hun studieveilederen høres kanskje "litt vel gammeldags" ut.

Nei, vet du hva... Vær stolt over deg selv og barnet du bærer i magen (noe jeg er sikker på du er). Ring på fingen eller ei. Vi er ikke lenger på 1940-tallet. Om folk er gift eller ikke før de velger å sette barn til verden er vel deres egen business... Det trenger vel ikke hun å stikke nesen sin oppi.

Huff... Verden er full av fordommer.

Den ammetiden, må den søkes om? At det er for sent på en måte?

Ja det måtte visst søkes om, men jeg gav ettertrykkelig beskjed om at dette var noe jeg kom til å gjennomføre uansett, da babyen er en mnd gammel, og jeg kan ikke sitte der i 5-6 timer uten å gi ham mat.

Nå har jeg fått svar. Litt sånn "ja guri, gutten må jo ha mat, så du får vel søke da, så får vi se hva vi gidder å gjøre med det".

Jeg har funnet i meg både hvisking i gangene, forelesere og studenter som kommer med halvspydige kommentarer, men en ting er sikkert. Dersom de nekter min samboer å komme med ham under eksamen slik at jeg får gitt barnet mitt mat, da lager jeg haustanatt! 
Et sted går grensen!

Høres sprøtt ut spør du meg!

Høres ikke ut som om fornuften på den skolen din er helt på plass nei... Du får gi dem grei beskjed. Slik oppførsel skal du ikke måtte tåle!

Og forresten, sånn fra det ene til det andre... Når  skal apriljentene ha bergenstreff igjen? Kunne godt tenke meg å være med (selv om fødsel muligens er like om hjørnet);)

Hmm. 
vet du hva, det vet jeg ikke. Vi får vel prøve å sette opp noe :)
Det er noen som nærmer seg termin med stormskritt ja, så det spørs jo litt på hvor mange som faktisk blir med, men jeg kan høre litt rundt ;)

Ja, vi får prøve å få til noe:-) Du får plystre ut om det blir noe treff i nærmeste fremtid. Trenger noe kjekt å ta oss til i denne laaaaange ventetiden... Puh...

Lykke til med ekamenslesing enn så lenge:-)

Fy søren for noen idioter... Blir skikkelig sur på dine vegne.. De er jo helt idiot.. Er jo ikke som du ber de gjøre noe for deg, du vil jo bare vite dine rettigheter.. Helt smakløst.. Du er så tøff som klarer det! Jeg er kjempe imponert.. Hadde klikket for meg for lenge siden.. :-) nytt bergenstreff må vi absolutt få til, snarere helst, jeg har bare 3 uker igjen i dag :-) :-)

Da slenger jeg meg på. 10 dager igjen, så "tjopp-tjopp!" Er bare å få opp tempo, for nå har vi ikke mange dagene å gå på;)

Kanskje jeg skal finne frem den bergenstreff tråden. Skal ikke kuppe tråden din her Bandages!;-)

HAha, det går bra!
Jeg sitter bare hjemme og glor i eksamensforberedelser, så om noen ordner noe, eller bare vil møtes og skravle noen få, så er jeg alltid med! :) De fleste følger med på gravide i bergen tråden på svangerskapsforumet. er hvertfall der vi har avtalt treff før :)

Back
Topp