Rim, regler, sanger osv

juni/juli

Forelsket i forumet
Noen som har noen gode barnerim, regler og sanger å dele med meg og Tobias? Jeg kan ca ingen, kan bare førsteverset i noen nattasanger..[8|]

Jeg og Oliver synger en del ro ro ro din båt, m æ sa en liten grønn frosk, hjulene på bussen, olle bolle og hompetitten hompetatten [:)]

Av rim og regler er det mest 5 små apekatter[:D]

5 små apekatter lekte i et tre, de ertet krokodillen, "du kan ikke ta oss her",
men så kom krokodillen så diger og så svær(former hendene til et krokogap)"smekk"(klapper krokogapet sammen) da ble de bare fire
4 små apekatter lekte i et tre, de ertet krokodillen, "du kan ikke ta oss her",
så kom krokodillen, så diiiger og så svær... "smekk"(klapper krokogapet sammen)...
3 små...osv
:)

her synges det so ro lillemann og bæ bæ lille lam og bimbo....

men regler så er det ride ride ranke til møllerens hus , ingen var hjemmme bare en liten kattepus ..

bake bake kake . dyppe den i fløte så i sukker så i vann så kom det en liten man som ville kaka smake og det var lille ....(barnets navn)

hoppe sa gåsa . danse sa reven så hopper vi så danser vi også setter vi oss på huk , 1,2,3....

disse er blant favorittene til mini[:D]

med krøllet hale og nese vis, i bingen springer en gris, i sølen den ruller seg inn og tramper med alle de fire små bena i maten sin du store min, og fysj fysj av meg for en gris du er

vi er en familie på fem som skal ut for å finne oss et hjem, og det var pinnsvinfar og der var pinnsvinmor og det var pia, pytt og pelle. til niste de har med seg en makk, to snegler og en kakkerlakk krrr krr, og det var pinnsvinfar og der var pinnsvinmor og det var pia, pytt og pelle.

ORIGINAL: mamsenoglillegutt

her synges det so ro lillemann og bæ bæ lille lam og bimbo....

hehe, den var spesiell :P

ja den går sånn .. bimbo var en liten pjokk på bare 4 år . venner har han mer enn nok , og stadig flere han får ...
selvom buksa hans er fillete og enden stikker frem , smiler bimbo så blidt når han kommer på visit , for alle roper etter han ..
bimbo bimbo er u nå på vift igjen , bimbo bimbo , vet din mamma om at u i gata flyr med pikene på eventyr..

denne sangen har jeg lært av min bestemor .. de sang den for meg når jeg var liten ...

ORIGINAL: mamsenoglillegutt

ja den går sånn .. bimbo var en liten pjokk på bare 4 år . venner har han mer enn nok , og stadig flere han får ...
selvom buksa hans er fillete og enden stikker frem , smiler bimbo så blidt når han kommer på visit , for alle roper etter han ..
bimbo bimbo er u nå på vift igjen , bimbo bimbo , vet din mamma om at u i gata flyr med pikene på eventyr..

denne sangen har jeg lært av min bestemor .. de sang den for meg når jeg var liten ...

Så koselig[:)] trodde først den handlet om en bimbo jeg sjø. misvisende navn.
[:)]
Takk for alle forslag foresten!

det var en gang en liten mus, som krøp forsiktig fra sitt hus. over mors kommode, opp i guttens hode, er ble musa bange, hoppet ned i fanget, under guttens skjorte, der ble musa borte!:) du bruker hånda di til å gjøre det som du synger på babyens kropp(begynner f.eks på beina, jobber eg oppover til hode, ned i fanget, under skjorta:)

Vil anbefale å kjøpe tidenes beste barneplate[:D] Masse gode, gamle sanger og noen nyere. Og lærer jo teksten av å høre på dem[;)]

Ellers er denne her bankers på stellebordet (med bevegelser)

Gå i skogen, gå i skogen (gå med beina til babyen)
Hogge ved, hogge ved (slå beina sammen)
Fryse på føttene, fryse på føttene (gnikk beina sammen)
Løpeløpe hjem, løpeløpe hjem (løp med beina)

Vi synger masse her for tiden, blir en lang liste om jeg skal ramse opp det jeg anbefaler[:D]

Anbefaler å kjøpe barnesang-cd'er! Nå går det mest i en cd-pakke som heter Barnesangskatten. Er 4 cd'er med masse sanger på. Når vi slår den på ser snuppa med laaaangt blikk på stereoanlegget, venter i spenning på at musikken starter å smiler og ler når hun hører noen synge[:)] 
Vi bestilte masse barnecd'er fra cdon.com etter hun var født - ikke så ille pris der.

ORIGINAL: snusmumrik

Jeg og Oliver synger en del ro ro ro din båt, m æ sa en liten grønn frosk, hjulene på bussen, olle bolle og hompetitten hompetatten [:)]

Av rim og regler er det mest 5 små apekatter[:D]

5 små apekatter lekte i et tre, de ertet krokodillen, "du kan ikke ta oss her",
men så kom krokodillen så diger og så svær(former hendene til et krokogap)"smekk"(klapper krokogapet sammen) da ble de bare fire4 små apekatter lekte i et tre, de ertet krokodillen, "du kan ikke ta oss her",
så kom krokodillen, så diiiger og så svær... "smekk"(klapper krokogapet sammen)...
3 små...osv

:)

Hahaha, dakkars små apekatter...[8D]

ORIGINAL: Hønepøne09

Vil anbefale å kjøpe tidenes beste barneplate[:D] Masse gode, gamle sanger og noen nyere. Og lærer jo teksten av å høre på dem[;)]

Ellers er denne her bankers på stellebordet (med bevegelser)

Gå i skogen, gå i skogen (gå med beina til babyen)
Hogge ved, hogge ved (slå beina sammen)
Fryse på føttene, fryse på føttene (gnikk beina sammen)
Løpeløpe hjem, løpeløpe hjem (løp med beina)

Denne bruker vi mye også!

Denne siden er så smart: http://www2.blikkboks.no/lydarkivet/
der får du høre melodien på sangene i tillegg til å se teksten!! [:)][:)][:)]

ORIGINAL: Camilla_81

Denne siden er så smart: http://www2.blikkboks.no/lydarkivet/
der får du høre melodien på sangene i tillegg til å se teksten!! [:)][:)][:)]

oh, takk[:D]

Back
Topp