Rillete negler

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg har fått riller i neglene (de er ikke glatte oppå lenger). Googlet og fant ut at det kommer av mangel på svovel. Men kan ikke skjønne at det stemmer ut i fra hva jeg spiser. Hadde mangelfullt kosthold i juni til august, men kan resultatet komme nå?

Fortalte det til samboer og han har også det - men mangler ikke svovel i kostholdet. Han sa at det også kan komme av stress. Fant ingen info om det - noen som vet om det stemmer?

Måtte kjenne etter på mine egne negler nå :) Hehe. Kan ikke svare deg på spørsmålet, ville bare fortelle at jeg får en rille i venstre tommelnegl hver jul. Alltid lurt på hvorfor...

Jeg har fått riller i neglene (de er ikke glatte oppå lenger). Googlet og fant ut at det kommer av mangel på svovel. Men kan ikke skjønne at det stemmer ut i fra hva jeg spiser. Hadde mangelfullt kosthold i juni til august, men kan resultatet komme nå?

Fortalte det til samboer og han har også det - men mangler ikke svovel i kostholdet. Han sa at det også kan komme av stress. Fant ingen info om det - noen som vet om det stemmer?
Takk for at du skrev om dette :) har også 2 rillete negler og googlet mangel på svovel-symptomer nå.... Har slitt med magen i lang tid,irritabel,utålmodig,dårlig matlyst på morgen.., noe jeg aldri har slitt med før.... Spiser ofte ikke før 12-13,og våkner mellom 5-7...

Nå skal jeg oppsøke en homeopat!! Vet jo ikke om det er dette,men kan sjekke :)
Håper du finner ut av hva som er galt med sine negler :)

Sent from my iPad <3

Det kan stamme fra kostholdet. En mangel i kostholdet blir ikke synlig i neglene før etter en stund.
Det kan også være mangel på kalsium eller et protein. Min mor har alltid hatt rillete negler og viss jeg ikke husker feil så stammer det fra mangel på evne til å danne neglene.
Det kan også være begynnende neglsopp. Neglen min som fikk hudsopp var ganske rillete før soppen brøt ut.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det kan stamme fra kostholdet. En mangel i kostholdet blir ikke synlig i neglene før etter en stund.
Det kan også være mangel på kalsium eller et protein. Min mor har alltid hatt rillete negler og viss jeg ikke husker feil så stammer det fra mangel på evne til å danne neglene.
Det kan også være begynnende neglsopp. Neglen min som fikk hudsopp var ganske rillete før soppen brøt ut.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Kalsium og proteiner er det ikke - drikker ca 2 liter melk om dagen :p da er det nok svovelmangel fra i sommer - får stappe i meg hvitløk og eggeplommer ;)

Har hatt riller på neglene så lenge eg kan huske, så her kan det ikkje vera mangel på noke :-)
Men begge gangene eg har vore gravid så får eg eit stort "hakk" i ei nagl etter at eg er ferdig med dei første og verste månedene (har hyperemesis), antar at det kjem frå mangel på noke.

Back
Topp