Riktig termin

Wildberg

Forumet er livet
Har stålkontroll på syklusen min og med nr 1 VET jeg hvilken dato han ble unnfanget. Fikk termin 7 mai 2010 og da jeg kom til legen sa hun også 7 mai. Første ul ved 12 uker fikk jeg også 7 mai, men ved ul i uke 14 fikk jeg termin 4 mai. Følger dere de nye terminene hvis dere vet når siste mens og EL var?

Ja jeg visste akkurat når jeg ble gravid med første og vet det denne gang også :)

Jeg valgte å følge ordinær ul termin sist, selv om vi viste på dagen når jeg hadde el og siste mens. Det viste seg å stemme mye bedre enn mens termin da jeg gikk overtid. Nå hadde jeg månedlig ul kontroll i forrige svanskerskap og da fikk jeg jo fulgt godt med. Mens termin ville gitt meg en termin neste 2 uker før ul termin og 16 dager før fødsel Hvis jeg får like tett oppfølging denne gangen vil jeg nok gjøre det samme, men er ikke bestemt om jeg skal følges av gynekolog denne gangen i tillegg til lege enda.

Jeg vet akkurat dato for unnfangelse i.o.m. dette svangerskapet er et resultat av vårt første IVF-forsøk, der befruktning med 100% sikkerhet skjedde 22. februar. Men teminen som blir fastsatt ved ordinær ultralyd er basert på fosterets utvikling og modenhetsgrad, og vil være en sikrere beregning av hvor lenge det er igjen til fødsel. Jeg vil nok følge terminen som blir fastsatt ved OUL, selv om vi med sikkerhet VET når befruktning skjedde.

Back
Topp