Denne er nok fin å få med seg for de fleste
http://www.vgtv.no/#!/video/124129/alle-foreldre-gjoer-denne-feilen
http://www.vgtv.no/#!/video/124129/alle-foreldre-gjoer-denne-feilen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff ja. Men det er vanskelig å si fra. Mannen strammet selen på babyen til et vennepar en gang. Når barnet begynte å skrike etter 5min kjøring ble det rabalder og det hele endte med at moren løsnet selen igjen....Huff ja. Folk er utrolig "sløve" til å stramme selene skikkelig, spesielt på spedbarn. Nesten så jeg tror de er redde for å stramme selene på små babyer.
Lite vits med en dyr og sikker bilstol dersom babyen sitter så løst at den sklir ut av setet i en kollisjon.
Vi brukte, og bruker enda, kun strikkaklær i bilstolen. Så har vi ullpledd/dyne over. Kun da får man strammet selene godt nok.
Vår frøken var kronisk da hun gikk over til stol nr 2 å spenne kroppen i en bue når vi skulle stramme selene, for da ble de jo slakkere igjen. Så da måtte vi bare vente til hun slappa av før vi kunne stramme. Enklere nå når hun er 3.5 år, for som du sier så går det an å snakke fornuft med henne.Her skriker jenta etter ei lita stund og sier at det er for stramt. Heldigvis går det an å forklare henne at man må ha på sele uansett, og at det blir strammere om hun slår seg vrang og spenner til (for da gir jo ikke selen etter men strammer seg). I tillegg går det etterhvert an å forklare litt mer at ting ikke er lov etter regler, og før den tid funker forklaringen og tullingen om "biltrollet" som strammer selene mens vi kjører
Nei, det er jammen ikke lett å sifra til folk...selv om man burde være mer frempå. Enklere å dele innlegg på Facebook og sånn.Uff ja. Men det er vanskelig å si fra. Mannen strammet selen på babyen til et vennepar en gang. Når barnet begynte å skrike etter 5min kjøring ble det rabalder og det hele endte med at moren løsnet selen igjen....
Hvorfor synes du stol nr to er så vanskelig?Glad guttungen er bikka over til å bruke bilens belter sååååå mye enklere når det er kommet så langt gruer meg til babyen ikke er baby lengre og det er snakk om sete nr2 og alt styret som følger med da
Hvorfor synes du stol nr to er så vanskelig?
Foreldre gjør de samme feilene med sikkerhetsbeltene uansett hvilken stol barnet sitter i. 7/10 har beltene feil i beltestol; at de ikke ligger i belteføreren og ikke blir strammet etter at de er festet.
Må si at jeg synes det er eklere å feste 3.5 åringen i bakovervendt bilstol enn beltestol, for da når jeg henne lettere. I beltestol må man plundre i midten, og det synes jeg er verre.