Lite aktivitet på forumet for fødeplasser så prøver her Jeg har født ett barn på Ullevål (2015) og ett på Riksen (2018). Er nå gravid med nr 3 og har fått fødeplass på Riksen (termin 32. mai). Fastlegen min mente det var best pga historikk med placenta-blødning etter eldstemann. Men begge sykehusene er jo gode sykehus og har både intensiv avdeling og barneavdeling.
Visstnok kan man også søke seg over på barselhotellet dersom man føder på Riksen, noe som er bra (hadde en dårlig opplevelse med dobbeltrom på barsel der i 2018).
Men heller likevel i retning av Ullevål, mest pga fødselsopplevelsen i 2015 var bedre der enn den jeg hadde i 2018. Handlet om tilnærmingen til jordmødrene, følte de var litt mer til stede og jobbet med meg, om det gir mening. Dette kan jo være individuelt, men kan også handle om miljøet på Riksen vs Ullevål og hvordan de ser på rollen sin..
Noen som har nylige erfaringer med å føde på de to sykehusene som de vil dele?
Visstnok kan man også søke seg over på barselhotellet dersom man føder på Riksen, noe som er bra (hadde en dårlig opplevelse med dobbeltrom på barsel der i 2018).
Men heller likevel i retning av Ullevål, mest pga fødselsopplevelsen i 2015 var bedre der enn den jeg hadde i 2018. Handlet om tilnærmingen til jordmødrene, følte de var litt mer til stede og jobbet med meg, om det gir mening. Dette kan jo være individuelt, men kan også handle om miljøet på Riksen vs Ullevål og hvordan de ser på rollen sin..
Noen som har nylige erfaringer med å føde på de to sykehusene som de vil dele?