Riga

katrineee

Flørter med forumet
Hei :)
Noen her som har vært i riga?
Har tenkt å ta en lang helg (fre - man) der i begynnelsen av februar. Uten barn.
Hvordan er prisene der på mat og drikke? Noen hotell å anbefale?
Er shoppingen bra der? (Klær, sko osv)

Trur vi heller drar til krakow, noe å anbefale der? :)

Last edited:
Vi har vært der en lang helg og var veldig fornøyd!
Billig mat og drikke og vi spiste mye vanvittig god mat.
Shoppet ikke så mye så er usikker på de prisene.
Husker ikke hva hotellet vi var på heter men anbefaler hotell i Centrum/gamle byen da kan du gå alt du skal.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Vi har vært der en lang helg og var veldig fornøyd!
Billig mat og drikke og vi spiste mye vanvittig god mat.
Shoppet ikke så mye så er usikker på de prisene.
Husker ikke hva hotellet vi var på heter men anbefaler hotell i Centrum/gamle byen da kan du gå alt du skal.

Takk for svar :)
Har sett på et hotell i sentrum som jeg tror det blir.

Noen jeg kjenner var i Riga det ene året, så dra de til Warszawa i Polen året etter og der var visst ting mye billigere, veldig god mat og bra shopping :-) Men de likte Riga også :-)

Riga har greie priser på shopping, menbikke sånn wooow priser. Jeg er veldig glad i Riga og har vært der flere ganger. Mitt stikkord for Riga er spa! Kjempebillig spa!
:)

Har vært der, men bortsett fra råbillig spa ble jeg ikke kjempeimponert må jeg si...

Ville heller valgt en by med mer "sjel" el hva jeg skal si hvis du ikke har bestemt deg for by...

Markedet er verdt å få med seg. Husk at det er vell så kaldt der som her så husk gode klær. Vi var der i mars og hadde 20- på hele turen og med sur vind i tillegg.

Selv vil jeg anbefale Krakow :)

Jeg ble ikke imponert over Riga. Synes byen var grå og kjedelig. Tallinn var mer koselig! Men ville heller anbefalt Amsterdam, Praha eller Budapest!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jag tror Riga är fint på sommarhalvåret. Var där i slutet på oktober och då var det regnigt, kallt och grått. Men vi hittade bra restauranger. Det finns ett modernt shoppingsenter i byn, men inte så mye billigare än i Norge. Men om man handlar kläder i butiker som är lokala är det billigt!! Koselig by og byggnader!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Noen som har tips til ting man må få med seg når man er der?

Spa :) er en restaurant der som heter domini canes (tror jeg?) som ville vært eneste grunnen til at jeg hadde dratt tilbake. Søk den opp på tripadvisor. Bestill bord, er en liten og populær restaurant. Fantastisk atmosfære og god mat. Hittil beste stedet jeg har spist :) Ellers synes jeg Riga var surt og grått om vinteren. Hadde jeg kunne valgt om igjen hadde jeg drøyd til vår/sommer. Klesstilen var litt for østeuropeisk for min smak så fant veldig lite der.

-Appen

Kaldt, ha ullklær! Mye bedre om sommeren!! Praha er fantastisk fint!

Krakow har mye å by på. Saltgruvene er verdt et besøk, det samme er den gamle gettoen og shindlers fabrikk synes jeg man må få med seg. God mat, men dyrere i turistløypa enn litt utenfor, men likevel rimelig. Slottet er også flott. Krakow reiser jeg gjerne tilbake til om jeg får muligheten. Mange hestetaxier og fine plasser å spise :) God tur

Back
Topp