Riga med barn på 1,5 år

AnHe

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har vært i Riga med små barn? Og som har noen tips til hva vi kan gjøre, evt ikke burde gjøre :)

Vi skal antagelig dit i slutten av september sammen med mamma m/mann og bestemor og bestefar.

Hei :)

Jeg og min lille familie var i Riga i fjor og da var min datter rund 1,5 år.
Vi syntes det bare var slitsomt, men mye av det skyldtes nok at det ble VELDIG mye trasking rundt i byen. Og med en liten tass som må sitte MYYYYYYE i vogn, blir det kjedelig for barnet til slutt. Så når vi satte oss et sted for å spise, ble det bare spetakkel for da syntes min datter at da var det slutt på å sitte i ro. Og jeg forstår henne såååå godt.
 Så derfor anbefaler jeg dere å ta med leker som den lille er glad i og sørg for at h*n får gjøre litt i sett tempo. Og kanskje noe den synes er morro.

Vi var i Riga i mars med vår 2 åring, syns det var veldig fint jeg, vi bodde i på hotel Justus i gamlebyen (anbefales da de hadde familierom) og der var det rolig og nesten ikke biltrafikk + at det var en stor åpen plass vade kirka. Guttungen fikk løpe og se på fugklene osv. Han satt endel i vogn, men det gikk også greit. Mye nytt å se på emoticon  Vi dro til Jurmala på badeland, anbefales men få resepsjonen til  å sjekke åpningstider der, for vi dro dit og da åpnet det ikke før 2 timer etter vi kom dit.... Anbefaler kolonna spa til dere voksne :) Hvis jeg skal anbefale en storbyferie med barn av de steder jeg har vært må det bli Riga :)

Åh takk for svar! Ble litt letta nå :-)

Skal prøve badelandet ja, Torgrim elsker å være i pirbadet her i Trondheim så det blir sikkert bra :-) Spa blir det nok også.

Skal sørge for at vi har med noe av favorittlekene til Torgrim, så kanskje han holder ut litt trasking i byen også ;-)

Back
Topp