Rift bak

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Vet ikke om det har noe for sei å spørre dere... Men hadde for noen uker siden litt vondt når nr 2 :p så kom det pittelitt blod på papiret, så var det fint i noen uker men nå var det litt vondt igjen og pitte litt blod igjen... Legen mente jeg måtte drikke masse vann siden jeg ammer for å unngå hard avføring... Lurer på om det har komt pga fødselen?! Andre som har hatt dette?

Ehm ja. Høres akkurat ut som her. Vært litt på og av, nå er det gudsjelov ganske bra. Men merker at det fort blir hardt om jeg ikke drikker mye og spiser variert. Mye rart man skal ha problemer med :p

Ehm ja. Høres akkurat ut som her. Vært litt på og av, nå er det gudsjelov ganske bra. Men merker at det fort blir hardt om jeg ikke drikker mye og spiser variert. Mye rart man skal ha problemer med :p

Fjo, må innrømme jeg blir litt småredd siden det har pågått av og på i noen uker nå... Men er vel kanskje veldig vanlig når en har hard avføring ja :p jeg har kjent det når b**** er på vei ut at det er vondt nederst i kanalen for å si det sånn :p har det vært litt blod på papiret hos deg også?

Huff ja.. hadde det for noen uker siden. Både rift og hemoroider. :( Men fikk det bort igjen med sinksalve og hemoridekrem, og drikke masse vann.
Hadde mye plager med dette etter de to andre fødselene også. Så ganske så vanlig.

Fjo, må innrømme jeg blir litt småredd siden det har pågått av og på i noen uker nå... Men er vel kanskje veldig vanlig når en har hard avføring ja :p jeg har kjent det når b**** er på vei ut at det er vondt nederst i kanalen for å si det sånn :p har det vært litt blod på papiret hos deg også?
Jeg har egentlig ikke bekymra meg. Bare tenkt det har vært pga hard mage. Vært litt blod innimellom her og ja. Så lenge det har gått over har jeg ikke tenkt noe mer på det. Og siden legen ga deg det svaret høres det jo normalt ut?

her plages jeg med hemorrider enda, førdøyelsen er helt fin.. ble du sjekka for rifter etter fødselen? jm mi skulle det, men jeg nekta, ho sa de var pliktige til å gjøre det på alle. men har ikke hørt noe om det på de 2andre fødslene mine.. så jeg slapp heldigvis unna. tror det hadde ødelagt hele fødselsopplevelsen for meg...

her plages jeg med hemorrider enda, førdøyelsen er helt fin.. ble du sjekka for rifter etter fødselen? jm mi skulle det, men jeg nekta, ho sa de var pliktige til å gjøre det på alle. men har ikke hørt noe om det på de 2andre fødslene mine.. så jeg slapp heldigvis unna. tror det hadde ødelagt hele fødselsopplevelsen for meg...

Var veldig plaga me ei hemorride i svskapet ja men kjenner ikke noe til den nå... Rift i endetarmen? Måtte bare sy to overfladiske sting i høna :p

Huff ja.. hadde det for noen uker siden. Både rift og hemoroider. :( Men fikk det bort igjen med sinksalve og hemoridekrem, og drikke masse vann.
Hadde mye plager med dette etter de to andre fødselene også. Så ganske så vanlig.

Fikk også beskje om å smøre me sinksalve oppi der :p vet hva det vil si å ha vonde utvendige hemorrider men har ikke dette nå... Kjenner bare at det er ganske vondt når det passerer i nedre del av og til, men ja hard avføring så er nok derfor det begynner å blø litt...

Var veldig plaga me ei hemorride i svskapet ja men kjenner ikke noe til den nå... Rift i endetarmen? Måtte bare sy to overfladiske sting i høna :p
ble du sjekka for rifter i endetarmen etter fødsel. slapp unna både rifter og sting jeg :)
men ja, visste ikke det var mulig å få rifter i endetarmen ved fødsel, med mindre man spjærer fra a-å..

Jeg og har hatt mye problemer med det! Tror det er indre hemorider. Hadde ingen problemer under fødsel, så trodde jeg var heldig. Men den gang ei. Har snakket med legen om det. Bruker laktulose morgen og kveld, og laxoberal dråper ca annenhver dag. Pluss scheriproct. Er i alle fall ikke vondt å gå på do lenger:p men har vært blod her og i et par dager.

har brukt scheriproct, men syns ikke den funker, og sist jeg vr på apoteket sa dem at den var det eneste alternativet, fordi den andre hadde vært ute av produksjon et år eller noe sånt..

En lettelse å høre at det er flere som plages! (misforstå meg rett, unner ingen dette) Her trodde jeg først det var hemoroider, og det var det kanskje også. Prøvde meg først uten Scheriproct til jeg fikk snakket med legen. Syntes det ble bedre helt til en dag det gjorde j... Vondt å gjøre nr 2 :'( Etter det ble det sterke smerter ved hvert dobesøk. På 6 ukerskontrollen mene legen at hun så en rift. Denne må visstnok bare gro.. Har prøvd laktulose for å holde magen myk, men det førte bare til veldig hyppige dobesøk, og gjorde alt verre :-( Så nå holder jeg bare rent og smører med Zink og håper det snart gror. Kan nok bli flinkere med fiber, vann og mosjon. Trodde de første par ukene at jeg hadde sluppet unna noen plager som helst der nede, men neida. Den andre riften kjente jeg ikke noe til, men denne her holder meg våken om natta :-( BLÆH

Ble veldig hard i magen da jeg gikk på jerntabletter så lykke å kunne slutte med det! Hatt noen hemoroider men de er også borte nå :-) fiber, biola, masse vann og turer hjelper og på. God bedring!

Kam kjøpe sånn fiber som blandes i mat.
Når riften er lukket kan det være lurt å smøre med olje eller fet krem slik at det er mykt og smidig i området.
Utenom det er det jo mange gode tips her!

Back
Topp