Riestimulerende akupunktur :D *OPPDATERT*

inamaria

Elsker forumet
i morgen skal jeg til akupunktur igjen. forrige tirsdag fikk jeg nåler for bekkenløsninga (åpna bekkenet, og slapp ut endorfiner for å bli kvitt smertene) og modningsakupunktur (for lettere og raskere fødsel).
I morgen skal jeg i tillegg til gjentagelse av forrige behandling få riestimulerende nåler. Er veldig spent på å se om det virker, og om det setter i gang noe. skal selvfølgelig oppdatere og evt. anbefale om det har noen virkning [:D]

[hr]
Da har jeg vært på akupunktur. fikk modningsakupunktur, samt at han åpna livmortappen og satte riestimulerende, også sa han at hvis jeg var mottagelig for det så regna han med det ble fødsel innen 3-4 dager. Venter i spenning jeg [:D] har masse nedpress og kynnere så langt.

Tror jeg skal be om det i morra også... Skal på akupunktur på sjukehuset da. Har liksom ikke følt jeg har turt å spørre om det før, men når jeg er såpass langt må det jo være greit.. [:-]

Hvor setter de det??

Hvor de setter er jeg litt usikker på, siden det blir første gang jeg får riestimulerende. det er jo ikke det samme som modningsakupunktur så. riestimulerende er jo ment for å sette i gang fødsel. var 37 + 5 sist jeg var der, og da mente han at han ville vente litt med å sette riestimulerende. nå hadde jeg menstermin for to dager siden, og han sa at han kunne gå med på å sette etter jeg hadde gått forbi menstermin [:)]

skal til min 1 time i morgen med modningsakup. samt vending..hvis han nå holder seg i ro:)
du må oppdatere å si hvordan det var[:)]

Får høre om hu vil sette det på meg da, eller om hu bare vil sette modning..

Har du gjort det privat eller på sjukehuset da? [:)]

sku ønske jordmor her kunne gjøre det..skal få modningsakupunktur..men siden han i magen alt er 3,5kg så kunne han jo godt kommet nå[:)]

ORIGINAL: Ariada88

er på privatklinikk ja. de vil ikke sette riestimulerende på sykehuset her før man går på overtid har jeg hørt. eller at det er en veldig stor unge, den ikke vokser etc. altså, særskilte grunner da..
Men du må jo ikke være redd for å spørre [:)] får jo ikke noe verre enn et nei, men modningsakupuntur får du nok helt sikkert. de fleste setter det fra uke 35-36 [:)]

ORIGINAL: bebi

sku ønske jordmor her kunne gjøre det..skal få modningsakupunktur..men siden han i magen alt er 3,5kg så kunne han jo godt kommet nå[:)]

oi, ja men da får du vell om du går på privatklinikk værtfall. tror ikke de sier nei når ungen allerede er gjennomsnittlig fødselsvekt [:)]

Spennende![:)] Jeg skal på første modningsakupunktur på torsdag, men da er jeg jo bare 36+3, så må vel vente noen uker til før jeg evnt spør om riestimulerende[:)] Er så spent om det virker jeg[:)] Du må oppdatere[:)]

ORIGINAL: inamaria

er på privatklinikk ja. de vil ikke sette riestimulerende på sykehuset her før man går på overtid har jeg hørt. eller at det er en veldig stor unge, den ikke vokser etc. altså, særskilte grunner da..
Men du må jo ikke være redd for å spørre [:)] får jo ikke noe verre enn et nei, men modningsakupuntur får du nok helt sikkert. de fleste setter det fra uke 35-36 [:)]

Fikk modning i dag i alle fall, skal inn igjen på torsdag.. Så kan høre med hu da om hu setter riestimulerende også... [:)]

uffffff nåler nei takk,hå¨lder med sprøya jordmora ska gi meg [&:]

Spennende å se hvordan det går da!!! [:D][:D][:D][:D]

Akupunkturnålene er ikke ille  det hele tatt, merker nesten ingenting [:)] Untatt der hvor jeg har blokkeringer, men er jo der de gjør mest jobb også[:)]

Fikk modning i dag i alle fall, skal inn igjen på torsdag.. Så kan høre med hu da om hu setter riestimulerende også... [:)]

Er det jordmor som setter nålene ? Og får dere det gratis da ? Jeg også vil, men viss jeg skulle gått til privat klinikk hadde det kostet meg rundt 2000 kr [:'(]

ORIGINAL: MM88

Er det jordmor som setter nålene ? Og får dere det gratis da ? Jeg også vil, men viss jeg skulle gått til privat klinikk hadde det kostet meg rundt 2000 kr [:'(]

Her koster det 400 kr gangen, så ikke gratis akkurat nei..

Hva mener du med å åpne livmortappen? På innsiden eller med nåler? Spennende om det blir fødsel snart da, gleder meg til jeg skal, selv om det bare blir modningsakupunktur denne uka da[:)]

ORIGINAL: *obaibi*

Hva mener du med å åpne livmortappen? På innsiden eller med nåler? Spennende om det blir fødsel snart da, gleder meg til jeg skal, selv om det bare blir modningsakupunktur denne uka da[:)]

med nåler ja [:D] tror ikke jeg hadde latt en akupunktør drive å fikle oppi der nei [:D]
modningsakupunktur har jo hensikt å gjøre fødsel rask og enkel, så det er jo kjempegreit [:D]

ORIGINAL: MM88

nei, jeg går på privat klinikk [:)] betalte 500 første gang, 300 i dag og 300 neste gang (hvis det blir noen).
jeg mener man får gratis bare på sykehuset om det er behov for det. som ved overtid eller som smertestillende osv.

Jeg får det gratis på sjukehuset.. Går der i utgangspunktet for bekkenløsning, men de trenger ikke legeerklæring eller noe, jeg bare spurte om å få en time.
De setter modning også, veldig greit å slippe å betale for det [:)] ellers hadde det fort blitt dyrt..

Så spennende kjære sladrevenn[:D] Du får sende en meld om det skulle skje noe:D venter i spenning[;)]

Jeg har også hatt det i dag; modning, riestimulerende og massasje. Spennende [:)]

Back
Topp