Rier?

3blir4idesember

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Hvordan startet riene hos deg? Var det gradvis økning eller kom dem som et smell med en gang?

Jeg får et fryktelig press nederst i magen med jevne mellomrom men usikker på om det er rier for gjør foreløpig ikke veldig vondt..

Hos meg startet det med et pang, nesten. Hadde hatt kynnere i et par dager. Fødselsprosessen startet hos meg med at vannet gikk. Deretter dro jeg inn på sykehuset for å ta en sjekk og en time senere fikk jeg rier. Var ikke i tvil om at det var rier heller. Er du usikker, ring fødeavdelingen, kanskje de vil ta deg inn for en sjekk :)

Hos meg begynte riene med små sammentrekninger som var sterkere enn kynnere, fredagen den 01.04.16, samme dag som slimproppen gikk... På lørdagskvelden ble de bare mer regelmessige å vondere.. Natt til søndag 03.04.16 kl halv 4 på natta begynte de for fullt med ca 5 min i mellom hverandre. Kl 11:36 på formiddagen var gutten ute :-) Som førstegangsfødende viste jeg ikke hvor vond riene var i forskjell til kynnere men jeg la fort merke til at jeg hadde rier :p

Hos meg startet det med at vannet gikk, og ca en halvtime etter satt riene i gang med et pang. Ingen tvil om at det var rier. Ca 5 timer senere var hun ute <3 Førstegangsfødende jeg også.

Begge mine tidligere har startet med kynnere som kom jevnere og jevnere, samt kraftigere og kraftigere! Visste på en eller annen måte når det ble rier;)
Denne gangen har jeg derimot blitt lurt 3 ganger eller noe:p

Her startet det med noe jeg trodde var kynnere, men som ble bare vondere og kom tettere. Var 5cm når jeg kom inn til sykehuset 2,5t etter første ri, 45min etter det kom pressriene. Hele fødselen varte i 5,5t fra start til slutt! Hadde pressrier i nesten 1,5time før han ble tatt med vakum. Var ingen tvil om hva som var rier når de satte igang :p

Den starta med det jeg trodde var kynnere, men nei da det var bare uregelmessige rier.
Helt likt de kynnerne jeg hadde hatt tidl i svangerskapet, bare at det kom litt fler :p uregelmessige rier hadde jeg helt fram til hun var ute omtrent :p
Med storebror starta de med et pang om morran, tydelige og regelmessige, men ikke så intense som de jeg endte opp med denne gangen. Heeeelt forskjellige rier på de to fødslene!

Hos meg startet det med at vannet gikk, og ca en halvtime etter satt riene i gang med et pang. Ingen tvil om at det var rier. Ca 5 timer senere var hun ute <3 Førstegangsfødende jeg også.
Oi, akkurar sånn startet det for meg og, men når vi kom inn på sykehuset en time etter vannet hadde gått stoppet de riene pga planlagt ks så jeg vet ikke hvor lang tid fødselen hadde tatt.
Spennende å tenke på om det hadde gått like fort for meg som det gjorde for deg :) Var det nå nettopp du fødte? Om så, gratulerer :)

Oi, akkurar sånn startet det for meg og, men når vi kom inn på sykehuset en time etter vannet hadde gått stoppet de riene pga planlagt ks så jeg vet ikke hvor lang tid fødselen hadde tatt.
Spennende å tenke på om det hadde gått like fort for meg som det gjorde for deg :) Var det nå nettopp du fødte? Om så, gratulerer :)

Tusen takk! Gratulerer selv! Fødte 12.04 :-) Gikk som en drøm :-)

Trodde jeg hadde fått fryktelig vondt i ryggen, prøvde å tøye og strekke men det ble bare verre og verre. :o :P Når ryggvondten kom regelmessig 3 ganger på 10 minutt begynte jeg å ane at det var fødsel i gjære. :P

Back
Topp