Rier?

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
Kordan kjentes dine rier ut? ;)

Vente ei tulle 20 juli <3

DEt lurer jeg også på...åpningsriene..kunne dere snakke gjennom de? Hvor vonde var de første takene..?

Hadde åpningsrier i 24 timer før de hadde gitt nok effekt til at jeg var i fødsel (ble da tøyd til 3,5). De første 23 timene gikk det "greit" men så ble det verre og verre. På de effektive åpningsriene kom banninga i gang og den timen jeg gikk fra 5-8 cm (også med tøyehjelp) da dro jeg lystgass på riene og skreik inn i maska på det verste.

Sent from my BV Forum mobile app

De første riene var som mens/eggløsningssmerter. Så tok det seg opp til mageknip og tak i korsryggen. Var utrolig "deilig" med klyx for følte jeg aldri ble ferdig på do og det er Ikke digg å sitte på do gjennom en ri med den magen. :-P

Sent BV Forum mobile app

De første riene var som mens/eggløsningssmerter. Så tok det seg opp til mageknip og tak i korsryggen. Var utrolig "deilig" med klyx for følte jeg aldri ble ferdig på do og det er Ikke digg å sitte på do gjennom en ri med den magen. :-P

Sent BV Forum mobile app
Ble magen stram samtidig med menssmertene? Eller var de der omtrent konstant?

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Åpningsriene mine var ganske milde med førstemann. Satt rolig og telte minuttene. Lot sambo dra på jobb også siden jeg ikke trodde at det kom til å skje noe! ;) Etterhvert ble det mer ubehagelige tak, som om noen strammet et belte rundt meg. Men klarte fortsatt å prate på telefon uten problemer, gikk på butikken osv.
Til slutt ble jeg mer øm i korsryggen, og takene hardere. Da reiste vi innover, og åpningen var da 5 cm. Tre timer senere var hun var ute, uten smertestillende! :)

Så mine rier var ikke så altfor vonde.

Mine føltes som mensensmertet samtidig som noen tok et bredt bånd og strammet til over hofter og rygg. Var ikke i tvil at det var rier da den følelsen varte i en liten periode og kom igjen etter en pause. Når jeg begynte å time de, varte rien i 1.20 min og hadde pause på 4-5 min.

Dere beskriver riene deres veldig likt slik jeg opplever det jeg har nå. Men jeg har igjen hatt slike "tak" i flere dager nå. De er vonde, men de har liksom ikke tatt seg opp i styrke liksom... Så er vel bare masing.... :(

Halvtime etter vannet gikk, kom de første. Da var det som veldig sterke menssmerter. Nokså konstant, men litt i bølger. Halvtime etter det igjen, var det mer ordentlige rier. I tak, trengte å puste dypere, men kunne prate gjennom dem også. Fra sånn 3 cm allerede var mine såpass vonde at jeg kun pusta/stønna/jamra/skrek gjennom dem. Umulig for meg å si annet enn "ja"/"nei" og andre enstavelsesord i dem. Og sånn var de helt til fødsel. Klarer ikke å beskrive smertene. For meg var de tidlig vonde og intense, men ulikt noen annen smerte. Totalt oppslukende. Pressrier var faktisk en smule bedre. Den konkrete oppgaven knyttet til dem gjorde dem lettere å takle, og jeg syns faktisk de var noe mindre vonde også enn åpningsriene.

Jeg leste alle steder at når riene begynner vet du det, ble litt frusterert over at det var svaret på alt hele tiden hehe. Meeen når riene begynner merker du det hehe :) fant jeg fort ut :) det er forskjell på di takene man kan ha i noen dager før å når det begynner skikkkelig. Da måtte jeg konsentrere meg om riene å bare det når det sto på :)

❤ Gutt født 27 juni ❤

Veldig sant det Kristine3 skriver ja!

Dere beskriver riene deres veldig likt slik jeg opplever det jeg har nå. Men jeg har igjen hatt slike "tak" i flere dager nå. De er vonde, men de har liksom ikke tatt seg opp i styrke liksom... Så er vel bare masing.... :(

Det er nok masing ja. Mitt beste tips er at hvis de blir vondere så forsøker du å ta paracet og legge deg.
Gikk med ganske vonde maserier i lang tid uten noe effekt. :( Var moden med ingen åpning.

Sist fødsel: først murringer og tak etter vannavgang . både foran og bak i korsrygg. Så ble de mer intense etter hvert.ganske intense ble de.kastet opp over alt (stakkars mannen måtte vaske opp etter meg).håper vannet går først denne gangen også.sikkert tegn:P min mor hadde kun litt rier med min lillesøster og da hun var klar til å presse så følte hun bare at hun måtte på do sa hun.ellers måtte hun på drypp for å få rier. Vannet gikk med alle oss tre.Folk er nok veldig forskjellige og kjenner de forskjellige.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp