Rier

mammas_elskling

Forelsket i forumet

Jag vet att många säger att " när du har rier så vet du det" men om nån kunde förklara lite mer. Kommer dom *pang bom* och gör väldigt ont direkt så att man känner att det inte är kynnere eller hur känns det? Hur känns det precis när de sätter igång? 

Varierer fra person til person og graviditet til graviditet etter det jeg har forstått. Da jeg fikk Alexander startet det med murringer i korsryggen, og bygget seg gradvis opp - men tok lang tid da. Ei venninne av meg derimot startet rett på veldig smertefullende rier.

Har akkurat nå lest om forskjellen på rier og kynnere da jeg tydeligvis har begynt å få kynnere hver gang jeg legger meg i senga for å sove.. og rier vil ikke slutte når man endrer stilling (fra liggende til stående - eller motsatt), mens det gjør kynnerne.

mas-rier er vel kraftige kynnere med menssmerter som kan komme og gå i dages- eller ukesvis mens kroppen modnes...ikke mye trøst men helt normalt! Når de kommer så regelmessig at du kan ta tiden og de kommer f.eks hver 5-10. minutt og varer opp mot 1 minutt er det garantert rier!

Nå har jeg ikke så mye erfaring, (bara en födsel) Men når det startet för mig, vaknade jag av att det var noe som var litt vondt og föltes litt annerledes ut.. Det var liksom ikke noe jeg hade følt førr.. Og så blev det borte.. Så kom det tilbake, å da tenkte jeg.. Dette er kanske rier.. Så efter 3 el 4 så tok jeg tiden. Det kom med ca 7 min mellom rum.. Så blev det bare tettere å tettere.. Blev også vondere å vondere..( men ikke sån att jeg ikke klarte å takle) Blev kanske ikke så bra førklart, men sån følte og tenkte jeg.. :) Lykke till

Back
Topp