Rier som stopper opp?

Spent:)

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Hadde "rier" fra Ca klokken 4 i natt, fram til 9 tiden. På slutten var dei såpass sterke att jeg måtte puste meg igjennom dei. Men dei har dabbet av ☹️ No kommer de Ca ei i timen. Flere som har opplevd dette? So irriterende [emoji853]

Opplevd dette i begge svangerskap, flere netter.
Demotiverende når det dabber av, men i begge tilfeller har det gjort mye for modningen hos meg:) 4 cm åpning med førstemann før fødselen startet.
Ble målt til 2 cm og moden nå 9 dager før termin. Jeg føler på en måte at mye av jobben blir gjort før jeg i det hele tatt har startet:P

Hadde "rier" fra Ca klokken 4 i natt, fram til 9 tiden. På slutten var dei såpass sterke att jeg måtte puste meg igjennom dei. Men dei har dabbet av ☹️ No kommer de Ca ei i timen. Flere som har opplevd dette? So irriterende [emoji853]
Hadde det iallefall på torsdag, fredag, søndag, mandag, onsdagskvelden.....er visst ganske vanlig sa jordmor eg prata med på sykehuset på tirsdag.
Prøv å hvile når du kan, spise og drikke i den grad du orker (iallefall drikke!), ta en god varm dusj eller bad om du har muligheten. Paracet, varmeflaske, etc kan også være lurt [emoji6]

Og ring de på føden om du trenger hjelp, støtte, trøst, noen å prate med eller blir veldig sliten, de er der for å hjelpe [emoji6]
Stor klem [emoji173] håper det enten roer seg helt og at du får en god pause før det begynner igjen, eller at det tar seg opp og det blir fødsel [emoji4]

Forresten, ikke bruk mye energi på å telle riene/hvor ofte de kommer, det har ikke så mye for seg annet enn å gjøre deg motløs... [emoji57]

Opplevd dette i begge svangerskap, flere netter.
Demotiverende når det dabber av, men i begge tilfeller har det gjort mye for modningen hos meg:) 4 cm åpning med førstemann før fødselen startet.
Ble målt til 2 cm og moden nå 9 dager før termin. Jeg føler på en måte at mye av jobben blir gjort før jeg i det hele tatt har startet:P

Tok det lang tid før det tok seg opp att da?

Hadde det iallefall på torsdag, fredag, søndag, mandag, onsdagskvelden.....er visst ganske vanlig sa jordmor eg prata med på sykehuset på tirsdag.
Prøv å hvile når du kan, spise og drikke i den grad du orker (iallefall drikke!), ta en god varm dusj eller bad om du har muligheten. Paracet, varmeflaske, etc kan også være lurt [emoji6]

Og ring de på føden om du trenger hjelp, støtte, trøst, noen å prate med eller blir veldig sliten, de er der for å hjelpe [emoji6]
Stor klem [emoji173] håper det enten roer seg helt og at du får en god pause før det begynner igjen, eller at det tar seg opp og det blir fødsel [emoji4]

Forresten, ikke bruk mye energi på å telle riene/hvor ofte de kommer, det har ikke så mye for seg annet enn å gjøre deg motløs... [emoji57]

Håper det ikke går så lang tid [emoji12] Ganske lei no!! Men er vel bare å vente!

Håper det ikke går så lang tid [emoji12] Ganske lei no!! Men er vel bare å vente!
Nei, får ikke håpe det [emoji6] men det hjalp å få en tur innom føden på tirsdagen for litt trøst og stell (gravidspa? [emoji4]), og noen netter med god søvn igjen. Så det anbefales om du skulle føle deg helt på felgen [emoji6] om du klarer å hvile/slappe av og vente i kjedsomhet hjemme er jo det det beste [emoji4] og så er det lov å tro/håpe at det gir modning og åpning, slik at noe av fødselsjobben er unnagjort når det starter på ordentlig. Det som gjør at eg klarer å tenke at det er verdt det. Dager på sofaen med litt ubehag og slitenhet vs timer med intenst vond fødsel. Da er

Samme her.. startet natt til i går. Stoppet opp på dagen i går og gikk i gang i går kveld. Var en tur innom føden i natt da det var regelmessig og 4 min i mellom, men så stoppet det opp. Nå er det stille og rolig igjen, så vi venter bare på ordentlig action :-)

Tok det lang tid før det tok seg opp att da?

Med nr 1. tok det seg desverre ikke opp!
Tok vannet til slutt, da startet riene, men fikk rask og grei fødsel takket være de 4 cm som allerede var:)

Men jeg er ikke motløs denne gangen fordet:)
Men denne gangen tar jeg ikke varm dusj f.eks., jeg bare lar det stå til så lenge det ikke gjør alt for vondt, og det har ikke vært værre enn at jeg fokuserer litt ekstra på pusten.
Sist stoppet det alltid opp om jeg gjorde slike lindrende ting, og det tror jeg jeg har lest at er vanlig..?

Med nr 1. tok det seg desverre ikke opp!
Tok vannet til slutt, da startet riene, men fikk rask og grei fødsel takket være de 4 cm som allerede var:)

Men jeg er ikke motløs denne gangen fordet:)
Men denne gangen tar jeg ikke varm dusj f.eks., jeg bare lar det stå til så lenge det ikke gjør alt for vondt, og det har ikke vært værre enn at jeg fokuserer litt ekstra på pusten.
Sist stoppet det alltid opp om jeg gjorde slike lindrende ting, og det tror jeg jeg har lest at er vanlig..?

Stoppet faktisk opp etter en tur i dusjen [emoji52]

Var sånn med første. Gikk i dusjen så stoppet alt. Skjer ikke denne gangen :D

Var sånn med første. Gikk i dusjen så stoppet alt. Skjer ikke denne gangen :D

Nei, å nei. Det høres utrolig slitsomt ut. Håper det tar seg opp ila kvelden og at du får føde nå snartxsmile5

Sånn opplevde jeg det og. Men ut av det blå 2 dager etter kom de brått tilbake med 3-4 min mellomrom og 10 timer etterpå var hon ute :)

Back
Topp