Rier som stopper i siste fase

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Er det noen som har vært borti det samme?

Jeg har 3 barn
nr 1 - pks

nr 2 - i aktiv fødsel i 12 timer hvor riende døde helt siste halvtimen av trykkfasen, vacuum og mye ‘styr’ pga hjertelyd som begynte å synke.

nr 3 - 11år etter nr 2 hvor også riende døde ut, og det ble mekanisk trykk,dra, vanskelig skulderforløsning og vacuum.

Vi har prøvd i ett år på nr 4, og venter på IVF. Men tenker jo frem om vi blir så heldige å komplettere det trekløveret
Så er det epidural som gjør riene udugelige i siste innspurt? Trykk på nerver?

Har noen erfart å miste riene i én fødsel og deretter ikke i neste? :chicken:

Eg har ingen positiv erfaring å komme med dessverre.

Eg har 2 lange fødsler bak meg der eg mista riene i begge. Første var med epidural, andre uten. Med nr 2 hadde eg ingen trykketrang heller... vakuum med begge, nr 2 satt i tillegg fast på skuldrene så det vart jobba ganske hardt av både meg og masse helsepersonell for å få ho ut.

Med nr 1 fikk jeg aldri rier selv, ble satt i gang pga 48 timer etter vannavgang. Grusomt med stormrier som tok pusten fra meg. Epidural roet ned dette så jeg kunne puste og dryppet kunne skrues opp. Stjernekikkeren min på 2,9 kg ble forløst med vakum. Nr to startet også med vannavgang om umiddelbare rier etterpå, dette ble en styrtfødsel. Fikk fødespinal pga smertene, kunne gå og bevege meg likevel. Hadde masse rier helt frem til han skulle ut, da stoppet de opp. Måtte få riedrypp. Trykket så hardt for å få ut lille på 2,8 kg at jeg fikk blodutredelser i ansikt, på hals og på det hvite på øynene. Jordmor sa at jeg nok hadde dødd i fødsel hvis dette hadde vært før den tiden de kunne hente barna ut med instrumenter eller vakum.

Back
Topp