Rier, regelmessighet og telling... tips?

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Klarer man virkelig å ha oversikt over dette når det står på? Etter noen runder på sykehus nå så har jeg alltid blitt spurt om ammentrekningene er regelmessige, hvor lenge det er i mellom dem etc. Men jeg har rett og slett hatt så vondt at jeg ikke har klart å tenke tanken på å holde oversikten over dette. Er det helt essensiell informasjon som jordmødrene MÅ ha? Hvordan har dere i såfall tenkt å løse/gjøre dette?

Mener d er en app for d også:D tror den fungerer litt som en slags stoppeklokke. Har ikke prøvd selv, men har hørt mange som bruker d.. Har dessverre ikke noe navn på d.. så må bare prøve å søke litt.. Men om jeg har ork eller gidde til å sitte med en dum app hvis d er veeeeldig vonde rier er en annen sak;)

Sniker fra mai og tenkte det samme. På google play heter appen contraction timer. Jeg hadde ikke klart å ha kontroll uten den. I starten satt jeg og chattet med en venninne hvor jeg sa ifra hver gang det kom en ri, og hun skrev opp og telte minutter imellom... det var fint:)

-=[herq]=-

Den appen er sikkert bra. :)
Da jeg var ute i forrige runde skrev jeg/ samboeren min ned kl.slett på riene. Da holdt vi oversikta da også. :)

jeg har også en slik app, men jeg klarer ikke fokusere på den når ting blir veldig intenst. kan kanskje huske å trykke på start, men når det roer seg så er det så befriende at da har jeg gjerne hel glemt at å trykke på stopp, hehe...

Jeg bare skrev ned tidspunkt og varighet når riene kom jeg!
Men nå hadde ikke jeg så voldsomme smerter heller da, så var ikke noe problem for meg å gjøre det.
Men synes det var veldig fint å få oversikten, så jeg kunne svare jordmor når jeg ringte føden.
Tror de ønsker å vite det for å få et inntrykk av om det er rier, og intensiteten av de.
Det er jo kjedelig å bli sendt hjem om det man tror er rier kun er kynnere for eksempel.

Bruker en som heter rie teller! Veldig grei.

Første gangen skrev jeg bare opp tidspunktene for når roen startet og når den stoppet;) og tak notatene med på sykehuset..

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg har installert en slik app på mannen sin tlf også, så kan han ha kontroll for meg ;)

Hugser at jeg drev med stoppeklokken på tlf med førstemann , da var det kun kynnere. Når det begynte for alvor så tenkte jeg ikke tanken å telle., men var på sykehuset fra før. Ble koblet til rie-måler

Jeg var ikke så ivrig på å holde oversikten, men fikk beskjed da jeg ringte føden ved første fødsel om å komme inn litt før det ble så vondt at jeg ikke ville greie å sitte i bilen. Det fungerte fint for meg, kom inn da jeg hadde 6-7 cm åpning (men det skal da sies at vi bor nært sykehuset, så kjøreturen er kort).

Det var lurt... det skal jeg få mannen til å gjøre også. kanskje han føler seg litt mer nyttig da også ;)
På smtalen med jm i dag der far var med for å snakke litt om fødsel, så sa hun at det var en av de viktigeste oppgavene mannen fikk av henne ;)
Da er han nyttig for oss mammer og føler seg til nytte og ikke minst er det noe han får tankene over på i stede alt annet som gjerne kan virke litt skummelt ;)

Forrige gang brukte eg post it lapper, har limt de inn i babyboka t storesøster gikk helt fint å skrive d ned. Var forresten ingen som spurte når eg kom på sykehuset...... Men kom jo inn me 9 cm åpning så sa seg vel sjøl at eg va i fødsel

Altså, jeg hadde ganske så tidlig i forløpet mitt IKKE hatt sjanse til p fokusere på lengde og mellomrom på riene. Det var heller aldri noe veldig fokus på det sånn helt konkret fra jm sin side, men hun spurte jevnlig om hvordan de opplevdes/økte på eller ikke/var tettere. Og hun hadde litt kontakt med mannen min angående hyppigheten på dem.

Hvordan fungerer dette?
Trykker man på noe når riene starter/slutter?
Måler den da både mellomrom og varighet?
ImageUploadedByBV Forum1370713653.503953.jpg
Sånn ser Rieteller en min ut. Man trykker på den grønne knappen når risen starter og rød når den stopper.
ImageUploadedByBV Forum1370713721.520818.jpg
Så får man en sånn oversikt når man vil lese av hvor tett eller lange de er;)

Praktisk!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Vi brukte http://www.rieteller.no/ forrige gang som er samme systemet som over her. Veldig ryddig og oversiktlig. Jeg sa nå når den startet og da trykket mannen og stopp når den var over, bra teamarbeid. Når det er sagt har jeg ikke tenkt til å gjør det denne gangen. Er lett å henge seg litt opp i det og så blir man så veldig bevist hver rie. Denne gangen skal jeg heller bare legge meg ned å slappe av og prøve å høre på litt musikk og tenke på riktig pust og slikt og ikke bry meg om hvor mange og hvor lenge og hvor langt mellom hver. De er ofte veldig opptatt av det på sykehuset fordi det har jo blitt sånn nå at man må tilfredsstille en rekke krav før man får komme inn på sykehuset isteden for at kvinnen får komme når hun er klar og ønsker. Så egentlig er det ikke noe de MÅ ha....

Back
Topp