Rier? Kynnere?

shewolf

Gift med forumet
Jeg har vært i elendig form i hele dag. Kom meg ikke ut av senga i morges, og har ligget på sofaen i hele dag. Har null energi, vondt i kroppen, bekkenet, vondt øverst på magen (under ribbeina på v. side), nakken, litt hodepine og ikke minst vondt i selve magen! Magen har vært kjempehard i hele dag, men babyen har vært utrolig aktiv! Matlysten er borte, og jeg er småkvalm og også litt dårlig i magen. Skulle egentlig levere en ekstra urinprøve hos legen i dag, men har ikke vært i form til å ta denne prøven enda.

Det er disse magesmertene som bekymrer meg. Magesmertene kommer i tak, og kjennes både i magen og i ryggen som menssmerter. Blir litt redd for at det har blitt for mye med oppussing o.l. i det siste. Bekymrer meg for om det kan være begynnende rier, siden jeg må puste når smertene er på det vondeste. De kommer i tak. Har prøvd meg med rieteller på mobilen, men synes det er litt vanskelig å si akkurat når smertene starter. De jeg har fått til å tatt tiden på har vart i ca. 2 min, men det varierer veldig hvor lenge det er mellom. Det kan gå noen minutter, og det kan gå en time eller mer.

Har ikke særlig lyst til å ringe sykehuset, og virke helt hypokonder. Har heller ikke tid til å få beskjed om å roe ned, siden vi flytter til helgen. Sykehuset er dessuten 1,5 time unna her, så gidder ikke kjøre dit for å få beskjed om at alt er som det skal..

Tenker å vente til i morgen, siden jeg uansett skal levere en urinprøve hos legen.

Men imens jeg venter, er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Kanskje noen vet om det bare er kynnere, eller om det høres ut som rier? Har dere noen gode råd, annet enn å prøve å slappe av, for å få det til å gå over?

Blodtrykket var forresten 110/64 på siste kontroll i forrige uke. Grunnen til at jeg skal levere ny urinprøve er fordi det er påvist spor av protein i urin de 2 siste kontrollene jeg har vært på. Men siden blodtrykket er godt under grensa for sv.skapsforgiftning, er jeg ikke bekymret for dette.

Det kan være en kombinasjon av flere ting også - lett influensa og sterke kynnere. Hvis du er førstegangsfødende så har du mest sannsynlig god tid på deg hvis det skulle være rier. Man er ofte ikke i tvil når de virkelige riene starter. Men det oppleves såklart forskjellig fra person til person. Det beste er jo om du kan legge deg ned og ta det helt rolig. Varmt bad og dusj roer ned kynnere, iallefall.
Sjekk om du har feber, drikk mye. Og riktig god bedring. Ring Føden hvis smertene blir sterkere! Klem fra meg

Jeg hadde noe lignende og var på sykehuset og sjekket. Den var sterke kynnere, de viste seg til og med på rie måleren men de hadde ikke no påvirkning på livmorshalsen. Så dro jo bare hjem igjen.
Det eneste som "hjalp" var varm dusj og slappe av. Smertestillende ble hjelpa når det ble for ille. Legen sa at kunne ta 2stk paracet 500mg, 3 ganger om dagen.
Håper formen din blir bedre, men blir den verre må du ringe sykehuset. Men hvis du bare er litt bekymret, har du ikke no legevakt i nærheten? Hvis du velger å vente på legen i morra så håper jeg formen blir bedre og du får sove litt i natt. Masse god bedring:)

Har det akkurat på samme måte! Noen ganger er det ikke bare ubehagelig - som det har vært frem til nå - det er rett og slett vondt. Fått mer vondt i ryggen også. Jeg er midt i en aktiv flytteprosess, og tenker at det påvirker nok situasjonen en del. Har mye nedpress (tror det er det det må være?!) og småvondt mye lengre ned enn tidligere. Skal på sjekk i slutten av uka, får prøve å holde ut frem til da.

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ikke umiddelbart ut som du har rier, men jeg tipper du har sterke kynnere. Ro ned, og prøv og slapp av så kroppen får hvilt seg. Når man har vært i stor aktivitet er det større sjanse for at kynnere, svimmelhet og kvalmen kommer. God bedring :)

Influensa og slikt kan utelukkes. Har vært dårlig i over 4 uker, og er nå frisk igjen.

Håper på å være i såpass form at jeg får levert 4-åringen i barnehagen i morgen.

Det er enten kynnere eller rier, tror jeg. Har holdt på i flere uker med oppussing av hus, og nå skal vi prøve å flytte til helgen/i løpet av neste uke. Jeg føler ikke at jeg stresser med det, men mulig det blir for mye for kroppen likevel...

Jeg lå på sofaen i hele dag, fram til i ettermiddag. Siden magesmertene ikke ga seg, tenkte jeg at jeg likeså godt kunne fortsette å male og slikt. Smertene har ikke forandret seg, det hender at jeg fortsatt må puste meg gjennom toppene, samtidig som magen er konstant hard utenpå. Energien kom litt mer tilbake mot kvelden!

Skal få levert ny urinprøve hos legen i morgen, og så bør jeg vel nevne dette med kynnerne med det samme. Har lite lyst til det, siden jeg sikkert får beskjed om å roe ned. Det har jeg ikke tid til før etter at vi har kommet i havn med flyttingen... Men man bør vel høre på kroppen dersom man vil at ungen ikke skal bli født for tidlig.

Jeg pyntet til jul i går og ryddet og det straffet seg med kynnere, magesmerter og vondt i kroppen. Så bør kroppene våres vil vel egentlig at vi skal ta det med ro.

Åssen går det med deg i dag? Jeg hadde det slik du forklarer med mens smerter når jeg hadde rier, men så lenge de ikke kommer med jevne mellomrom så er det kanskje ikke noe?

Jeg har også masse kynnere, har fått litt tilrettelagt på jobb, men vanskelig og unngå gåing og stress i en skolehverdag nå rett før jul :-)
Flere på jobben sier at jeg bør sykemelde meg pga kynnere, meeeen jeg har så stooore problemer med å sykemelde meg....huff...er ikke typen til det selv om jeg har smerter som sier jeg burde ta det mer med ro!!! Vi får se...skal iallfall på jobb i morgen ;-)

Jeg har også masse kynnere, har fått litt tilrettelagt på jobb, men vanskelig og unngå gåing og stress i en skolehverdag nå rett før jul :-)
Flere på jobben sier at jeg bør sykemelde meg pga kynnere, meeeen jeg har så stooore problemer med å sykemelde meg....huff...er ikke typen til det selv om jeg har smerter som sier jeg burde ta det mer med ro!!! Vi får se...skal iallfall på jobb i morgen ;-)

Bra du ikke liker og sykemelde deg, men du får ikke igjen for og holde ut hvis du ikke har det bra. ;-) ta hensyn til deg selv og babyen.

Bra du ikke liker og sykemelde deg, men du får ikke igjen for og holde ut hvis du ikke har det bra. ;-) ta hensyn til deg selv og babyen.

Hehe...fikk samme beskjed fra snille og omtenksfulle kollegaer i dag, bestillte legetime....i morgen :-) Håper jeg kan få noe gradert sykemelding :-)

Var hos legen på tirsdag, og det ble igjen funnet spor av proteiner i urin. Blodtrykket var normalt. Fikk beskjed om å komme tilbake 2 dager etter med atter en urinprøve.

Jeg hadde det veldig travelt da jeg var innom med urinprøven, så vet ikke om de fant proteiner. Men blodtrykket var fortsatt normalt. De tok også blodprøver. Aner ikke hvilke prøver det var, men får vel svar dersom de finner noe galt.

Jeg er i bedre form igjen nå, og i går hadde jeg en dag uten at jeg merket kynnere. Formen er steget også, så nå føles det bedre. Selv om jeg sikkert kunne ha sovet en hel dag om jeg hadde hatt mulighet... *gjesp*

Kanskje det var modning eller noe..

Back
Topp