Riene

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Hvordan opplevde du åpningsriene mot pressriene? Hva syns du var verst? :)
 
Uten tvil åpningsriene som opplevdes værst! De var sterke og varte så lenge, måtte bare ligge der å pines. Så når pressriene kom så kom også krigeren frem i meg, og jeg tenkte ikke en gang på smertene, det var bare så presse på! :)
 
Åpningsriene var vel verst, men var bare som kramper som var så sterke at jeg måtte holde meg fast og lene meg ut av senga. Pressriene opplevde jeg som at jeg måtte presse automatisk, hele kroppen bare gjorde det av seg selv. Den aktive fødselen varte vel tre kvarter.
 
Åpningsriene var verst. Jeg syns det var verst fra 0-3 cm. Fra 4 cm til hun var ute tok det 1 time og 45 min. Pressriene var "best" :p da hadde jeg noe å gjøre og konsentrere meg om:p
 
De første to fødslene var åpningsriene verst. Tredje fødsel var de siste åpningsriene rett før pressriene de eneste jeg synes var jævlige..( beklager språket):p

Håper på samme type fødsel som sist...
 
Jeg synes kun riene for de siste par cm var et helvete, resten var helt greit og ikke ille i det hele tatt, og pressriene var jo en befrielse etter de riene som kom mot slutten! ;)
 
Åpningsriene var vel verst som jeg husker. Når pressriene begynte så var det bare å presse på, gikk på en måte automatisk :) Men vondest av alt synes jeg da det brant noe veldig der nede når hode kom, trodde jeg revna fra ene til annen ende, men gjorde ikke det :hilarious::p
 
Kjente ikke pressriende.
 
Jeg syns det var ganske ille med pressriene med andremann. Men det var fordi jeg fikk en intens smerte på høyre side som di ikke kunne forklare... Kjenner jeg er litt redd den nå, for jeg mistet helt kontrollen pga den :oops:
 
Åpningsriene verst uten tvil. Pressriene var herlige. Spent på neste fødsel :)
 
Var bare digg når pressriene kom, da føltes det med som at det var en hensikt med det hele, at man fikk gjort noe. Åpningsriene fra 0-4 kjente jeg nesten ikke, fra 6-10 var veldig intenst og vondt. Men det gikk fort, 6 cm til gutten var ute tok 3 timer :)
 
Det jeg ikke likte med pressriene var følelsen av å miste totalt kontroll over kroppen. Den bare kjørte på selv om det var jæ**** vondt. Hadde heldigvis en flink jordmor (student) som fikk meg til å fokusere på det viktige :) Ellers var stormriene under åpningsfasen det verste.
 
Det er ikke så veldig uvanlig hvis du googler det.

Var i hvertfall NULL smerte. Pressa bare når jordmor ba meg om det.
Det har jeg aldri hørt om faktisk.
Lærer noe nytt hver dag ;)
Var det uten smertestillende? Typ epidural.
 
Last edited:
Værst når hodet skulle ut..
 
Det gårjeg aldri hørt om faktisk.
Lærer noe nytt hver dag ;)
Var det uten smertestillende? Typ epidural.

Ja, ingen smertestillende.
Men er ekstremt plager med migrene og synes de verste anfallene er verre enn en fødsel...
 
Eg syns begge deler hva verst :p
 
Back
Topp