Rielignende smerter før avføring

hvitveis11

Andre møte med forumet
Fødte for 3 uker siden, en ukomplisert fødsel. Plages nå med smerter som faktisk minner litt om rier når jeg skal på do og ha A... Ganske vondt egentlig, men borte etter dobesøk. Bare lurer på om dette er vanlig? Kan det ha noe med at livmoren fortsatt ikke er helt trukket sammen...?

Kan ikke huske at jeg hadde noe som lignet rier rundt avføring , bortsett fra etteriene men det er jo jevnt gjennom dagen og kanskje ikke så lenge som 3 uker. Håper det blir svakere og så går over :) kroppen er jo helt merkelig etter fødsel :p

Når jeg var gravid sist slet jeg skikkelig med vannlating og avføring. Gjorde skikkelig vondt inni magen, så jeg nesten begynte å grine. Hadde KS. Var borte igjen med engang jeg var ferdig på do. De sjekket meg opp og ned, men fant ingenting galt. I ettertid tenker jeg at det kanskje var livmoren/ligamentene som var øm. Og røre på seg når blæra/tarmen ble tømt.

Huff, høres ikKe særlig greit ut! Jeg slet med mye rart de seks første ukene etter fødsel. Hadde gitt det litt tid, tipper det går over av seg selv. Kroppen er jo helt ute å kjøre etter fødsel.

Må nok bare gi kroppen litt tid etter fødsel. Er du bekymret eller fortsetter det så bør du jo kontakte lege ;)

Åh det husker jeg varte flere uker var ikke behagelig det der :p

Back
Topp