ridning på hest som gravid

Bella4891

Blir kjent med forumet
Hei, noen som driver med hest og ridd i svangerskapet første og andre trimester?
Erfaringer?
 
Jeg tenker sånn at det kommer ann på hva type ridning du driver med, hva type hest du har og hvor det skjer :)

Jeg har drevet hest i mange år, men for det meste unghester og innridning. Det ville jeg ikke gjort som gravid da falle av prosent er en 1-3 fall i uken :p
Mens med min egen hest og ridning ellers på tur, dressur etc ville det ikke vært noe problem å ri. Etterhvert som magen vokser vil et fall være farlig; da bør man ta egen vurdering.

Ellers er ridning FANTASTISK(!!) bra så snart etter fødsel som du overholdet klarer! Hjelper deg med bekkenmuskulatur og muskler in kjede etc :)
 
Jeg tenker sånn at det kommer ann på hva type ridning du driver med, hva type hest du har og hvor det skjer :)

Jeg har drevet hest i mange år, men for det meste unghester og innridning. Det ville jeg ikke gjort som gravid da falle av prosent er en 1-3 fall i uken :p
Mens med min egen hest og ridning ellers på tur, dressur etc ville det ikke vært noe problem å ri. Etterhvert som magen vokser vil et fall være farlig; da bør man ta egen vurdering.

Ellers er ridning FANTASTISK(!!) bra så snart etter fødsel som du overholdet klarer! Hjelper deg med bekkenmuskulatur og muskler in kjede etc :)


Blir rolig ridning og stødig hest. :)
Godt tips!
Drevet alt for lite med hest de siste årene.. før barn var det livet å holde på med hester men nå siste årene så vært lite..
Var i går på en liten ridetur. Var fantastisk:)
 
Blir rolig ridning og stødig hest. :)
Godt tips!
Drevet alt for lite med hest de siste årene.. før barn var det livet å holde på med hester men nå siste årene så vært lite..
Var i går på en liten ridetur. Var fantastisk:)
Jeg har ikke ridd på noen år nå, men holdt på fra før jeg kunne gå til 2008 hver eneste dag. Også litt mer sporadisk etter det.

Så lenge du har rolig hest og rir i trygge omgivelser ville ikke jeg bekymret meg. Du kan spørre en jordmor om du er veldig usikker? Jeg tenker at der har man så mye mulighet for å risiko minimere aktiviteten
 
Back
Topp