ridning og svangerskap

Smulen

Forumet er livet
spurte i et anner forum og men tenkte at det muligens var noe ryttere her som allerede er gravide. noen som vet noe/har erfaring med ridning i svangerskapet? er en aktiv rytter. rir 1-2 hester daglig. vet jo at jeg må ta det litt mer med ro men...

Jeg er ingen rytter nå, siden jeg er gravid. Legen advarte mot ridning under svangerskapet, hvis du faller av kan det gå galt. Har også lest dette flere steder. Ingen hester er 100% trygge. Så jeg tør ikke risikere dette.

hei, jeg er selv en aktiv rytter.. inntil jeg ble gravid da.. skal ta det opp igjen etter graviditeten.. ville ikke risikert noe viss jeg var deg.. som sagt ingen hest er 100% sikker.. ville jo være kjipt viss du faller av å skulle miste eller noe sånt[8|]

legene sier man ikke bør ri under svangerskapet, jeg holder meg derfor unna...

Oki vet det blir brå nå men det får gå....
Jeg har riddd under hele svangerskapet til og med konkurert sprang ( siste konk var fro ca 3 uker siden) Jeg har ikke hatt noe problem med å ri. Ingen plager el, det har faktisk hjulpet meg ettersom bekkenløsningen er blirr noe bedre..
Både lege og jordmor her sier det er ok at jeg rir så lenge jeg kjenner på min egen kropp hva som er ok og ikke. Den eneste faren er jo hvis jeg faller av...
Det skal sies at jeg kun rir min egen hest som jeg på de to siste årene ikke har ramlet av...
Det er vel opp til hver nekelt hvor høy risiko man vil ta i sv. skapet..
Ser her at folk holder seg mye i ro for å ikke føde tideligere ol. Jeg derimot holder samme tempo som før og har ikke kynnere eller noe[;)]

både lege og jordmor sa til meg at det er helt greit å ri... red frem til 5mnd men måtte gi meg pga sterke bekkensmerter.. så lenge du bruker hodet og tar det litt forsiktig er det ingen fare sånn jeg ser på det... som jeg sa: det er større sjangs for at jeg går på trynet i rappa eller på isen enn at jeg skal falle av hesten:)

ORIGINAL: stineliten

både lege og jordmor sa til meg at det er helt greit å ri... red frem til 5mnd men måtte gi meg pga sterke bekkensmerter.. så lenge du bruker hodet og tar det litt forsiktig er det ingen fare sånn jeg ser på det... som jeg sa: det er større sjangs for at jeg går på trynet i rappa eller på isen enn at jeg skal falle av hesten:)

Så enig!!!

litt delte meninger her altså. er jo en erfaren rytter (20 år)og kan ikke huske sist jeg falt av så det bekymrer meg ikke så mye. mer bekymret for hestens bevegelser osv. får i allefall legge sprangridningen på hylla...

takker for alle innspill forresten, er livredd for å skulle skade min kommende spire!

Back
Topp