Ridning og graviditet

Directa94

Andre møte med forumet
Jeg er 6+2 og jobber som rideinstruktør og hestetrener. Jeg rir som normalt akkurat nå med 4-5 hester om dagen og tenker at jeg skal gjøre det så lenge det lar seg gjøre.
Jeg har fullt med treningshester frem til 01.09 og har termin i midten av desember.

Er dette noe som lar seg gjøre? Har noen her gjort det før meg? Eller mener noen det er en egoistisk tanke? :) Jeg er så glad i jobben min og jeg må liksom tjene litt penger også!

Jeg er i utgangspunktet ganske forsiktig og har ikke falt av en hest på 3 år, samtidig rir jeg en del unghester og "problemhester".

Jeg ville holdt meg unna de unge og ustabile, men fortsatt på de jeg var trygg på. Tror ikke det lar seg gjøre å trene de fullt ut frem til september, men du kan vel kanskje få litt hjelp fra en annen rytter, jobbe med bakkearbeid, eller kanskje kjøre de litt?

Du har nok sikkert tenkt over risikoen hvis du faller av, og siden du jobber med hest så vet du jo at det aldri er 100% trygt, det kan alltid skje noe.

Ville nok holdt meg til bakketrening etter august, da har vel magen kommet seg fram en del og sikkerhetsvesten er vel ikke noe du får på deg heller... Selv om du føler deg trygg på hestene så kan det skje, og en gang kan være nok desverre....

Jeg tillater meg ikke å ri mens jeg går gravid. Rolig eller fyrig hest, uhell kan skje og jeg ville ikke tatt den risikoen. :) Sånn tenker jeg.

Vil du absolutt ri hadde jeg ridd de roligste og mest pålitelige hestene.

Jeg har ikke ridd etter ca uke 18-20 under mine graviditeter. For meg var det naturlig å stoppe da. Det er akkurat som noe skjer med morsinstinktet og det å ville beskytte den som lever i magen når en begynner å kjenne liv, altså rundt halvveis i graviditeten.

Det er vel også rundt denne tiden magen begynner å vokse og babyen ligger ikke så beskyttet nedi bekkenet lengre.