Ridning og graviditet

Wendy

Andre møte med forumet
Noen andre som er aktive ryttere her?
Med første hadde jeg ikke tid til å holde på med ridningen, så det ble aldri noe å lure på.
Men når tenker dere å slutte? 12 uker? 20 uker? Lengre?

Er så i tvil, har her lyst å holde på lengst mulig, men ikke til enhver pris..

Jeg lurer på det samme angående klatring.. Er en veldig aktiv klatrer, men tørr ikke noenting lenger! Redd for å dette å lande på magen eller noe.. Hehe, engstelig!

Eg rir ikke per dags dato men de fleste av mine venninner har sluttet rundt uke 16 pga da begynner fosteret og vokse og da er det jo farlig om du faller av.

Jeg ville snakket med jordmor om dette. Har hørt at den største rissikoen ved ridning er at morkaka kan løsne, og ikke fall. Men jeg rir ikke selv, og er ikke noen spesialist. Ville tatt det opp med jordmor var det meg :-)

Fall kan få morkaken til å løsne, jo lengre du er på vei/større morkaken er jo større fare er det. Jeg hadde ikke tatt sjansen, jeg ble selv sparket i magen av en hest i tenårene. Det er tross alt bare noen mnd av livet, det greier man å gi slipp på for livet man bærer på.
Men snakk med helsestasjonen om når de evnt. mener man bør slutte.

Åh, dette er til å bli tullete av :p
Jordmor svarte bare, "neida, lev som før så kan vi se senere! " , men når man trener hester kan man jo ikke bare slutte på dagen, det må jo planlegges litt lengre enn det..
Er ikke noe redd for spark egentlig, det har jeg faktisk aldri opplevd i mine 10 mest aktive år, og akkurat denne hesten har jeg omgåes med de siste 5 årene uten noen unoter.
Men fall kan man jo aldri garantere seg mot, og er egentlig bare det og morkake løsning som følge av det jeg tenker på. Enig i at det bare er noen måneder av livet, men siden dette også er min hovedform for trening (hjelper mye på tidligere bekkenløsning også), og at jeg blir helt kaos uten utløp av energi, så vil jeg jo helst holde på så lenge det er forsvarlig.

Jeg ville ridd hadde det vært meg, om det ikke er 110 hinder og full guffe. Samt så ville jeg hatt en rolig hest og ikke en uerfaren eller en ivrig en. Tenker også at så lenge en er erfaren rytter - hva er da sannsynligheten for å bli sparket/kastet av? Har selv drevet på med hest i mange år, og hadde jeg hatt hest enda hadde jeg definitivt ridd :) Som du sier gjør nok ridning godt for rygg og bekken :)

Back
Topp