Ridehjelm i store størrelser!

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Ikke at jeg tror jeg blir å få så mye hjelp her heller, men noen som har sett noe sted som selger hjelmer i XXL; til type 63-64 cm hode?!
Finner kun på utenlandske nettsider, og da til den "nette sum" av rundt 3000 kroner.
Dette er jo ikke snakk om til noe konkurranserytter, men en som kommer til å PRØVE å ri av og til.

Har du sjekket Hööks eller Horze? :) Vet at Horze har salg nå i hvert fall

Har du sjekket Hööks eller Horze? :) Vet at Horze har salg nå i hvert fall
Ja, men går ikke høyere enn 62.. Brodern er ekstremt tjukk i huet. :bag: :bag:
Har prøvd å sende en mail til kundeservice på Horze; mulig jeg skulle sendt en til hööks også.. Og se om jeg får svar ila uka. Mulig de kan få tak i, selv om de ikke har inne.

Ja, men går ikke høyere enn 62.. Brodern er ekstremt tjukk i huet. :bag: :bag:
Har prøvd å sende en mail til kundeservice på Horze; mulig jeg skulle sendt en til hööks også.. Og se om jeg får svar ila uka. Mulig de kan få tak i, selv om de ikke har inne.
Så rart de ikke har.. Det burde jo være flere som trenger stor hjelm :smiley-ashamed004

Hvis det er aktuelt med travhjelm har børjes en fra finntack som går opp til 64 :confused005

Hvis det er aktuelt med travhjelm har børjes en fra finntack som går opp til 64 :confused005
Takk for tips!
Får se om jeg finner flere alternativer, men absolutt aktuelt..!
Usikker på hvilke sikkerhetsforskjeller det evt vil være på en travhjelm vs ridehjelm; men vil uansett være bedre enn å ri med sykkelhjelm eller motorsykkelhjelm. :bag:

Så rart de ikke har.. Det burde jo være flere som trenger stor hjelm :smiley-ashamed004

Tenkte jeg og..! Du får jo motorsykkelhjelmer og sykkelhjelmer i sånne størrelser, så det er jo klart at det FINNES jo menn med såpass store hoder. Men 65cm er et absolutt maks på sykkelhjelmer også, da. Så det er klart, stor i hodet er han.
Jeg skal prøve kjøpe en brukt i 62, og se om jeg får det PÅ huet hans, men jeg målte *over* 63cm da jeg målte skallen hans sist.

Takk for tips!
Får se om jeg finner flere alternativer, men absolutt aktuelt..!
Usikker på hvilke sikkerhetsforskjeller det evt vil være på en travhjelm vs ridehjelm; men vil uansett være bedre enn å ri med sykkelhjelm eller motorsykkelhjelm. :bag:
Sikkerhetsmessig går de under de samme kriteriene, så det er vel mest fasong og utseende det går på tror jeg..

Sikkerhetsmessig går de under de samme kriteriene, så det er vel mest fasong og utseende det går på tror jeg..

Okei, men DET har jo ingenting å si! Bør jo bare være sikkert!

Okei, men DET har jo ingenting å si! Bør jo bare være sikkert!
De som rir monte bruker jo samme type hjelm som de som kjører, så ingen forskjell på sikkerheten nei. Vil nesten våge å si de er sikrere enn vanlige ridehjelmer da de jo er laget til å tåle fall fra høy veldig høy hastighet. Men til nå har du sikkert fått tak på, og testet hjelm :happy:

Back
Topp