Ricottas tenketank

Ricotta

Andre møte med forumet
Ricotta, 29 (snart 30), samboer som jeg har vært sammen med siden første år på videregående, et barn fra før og fulltidsjobb i kommunal sektor.

I dag var jeg hos legen, for å få klarhet i om jeg kan bruke medisiner jeg har gått på gjennom svangerskapet. Det kan jeg ikke. Jeg skulle ønske jeg kunne det, men om det skulle være noe galt med barnet, ville jeg aldri tilgitt meg selv.

Jeg hadde virkelig bestemt meg for at ved en ny graviditet skulle jeg ikke bekymre meg så fælt. men jeg bekymrer meg likevel. Nå er det veldig tidlig, 5+0 i dag basert på første dag av siste menstruasjon, men likevel har tankene begynt å spinne. Graviditetstesten de tok av urinen min var svakt positiv. Dette bekymrer meg. Jeg tok en test for kvelden for seks dager siden, som var svak, men veldig synlig positiv. Morgenen etter tok jeg en test igjen, som var ekstremt svakt positiv. Faktisk så svak at jeg lurte på om streken bare var innbilning. Jeg håpet derfor at testen hos legen i dag ville berolige meg, noe den ikke gjorde, siden den også bare var svakt positiv. Så nå kverner jeg på om noe er feil. Skulle den vært sterkere nå? Er det dette et tegn på at ikke alt er som det skal med embryoet der inne? Betyr det at jeg kommer til å miste? Jeg har ingen symptomer, men det hadde jeg ikke forrige svangerskap heller.

Etter det jeg vet, har jeg aldri mistet før, så hvor denne tanken kommer fra, vet jeg ikke. Jeg var livredd for det gjennom hele første tredjedel av forrige svangerskap også, så jeg er nok veldig disponert for slik bekymring. Huff. Dette var kjedelige greier.

Neste legetime er når jeg er i uke ti. Jeg får inderlig håpe jeg fremdeles er gravid da, og at alt er i orden.
 
Så fint med flere dagbøker her inne.[emoji4][emoji4] spennende å følge hverandre[emoji846]

Gratulerer med graviditeten[emoji3] håper du får et fint svangerskap uten mye plager:)
Så krysser jeg det jeg har for at spiren klamrer seg fast:)
Man blir jo bekymra så tidlig i svangerskapet. Men man må nesten bare prøve å slappe av og tenke alt går bra[emoji4]
Hva sa legen da? Vil tro det er vanlig å ikke ha kjempesterke streker også.
 
Tusen takk! Og gratulerer så mye til deg også! <3

Jeg hadde et fantastisk svangerskap sist, så håper på det samme nå. Men herlighet så bekymra jeg er, enda det er fullstendig bortkasta.

Legen sa at svak strek ikke trengte å bety noe som helst, men at om jeg er bekymret kan jeg teste igjen om et par uker, og evt. få blodprøver for å måle stigning i HCG. Jeg har time igjen når jeg er 9+5 på vei, og da kan han bruke ultralyd for å sjekke at alt er som det skal. Det føles veldig lenge til nå, men jeg får bare skyve det til side, siden jeg uansett ikke kan gjøre noe med det om ting ikke skulle gå bra.
 
5+2 i dag, og jeg er et komplett nervevrak. Jeg er lærer, og nå har elevene mine nasjonal prøve i lesing, så da har jeg masse tid til å planlegge opplegg... Men i stedet kverner jeg på disse manglende symptomene. Nå kjenner jeg null, niks og ingenting, og jeg er livredd for at noe er feil. Jeg holdt på å kontakte legen i stad og be om å få komme inn for blodprøver i dag og mandag, eller evt. ultralyd, men så kom jeg på at da virker jeg helt hysterisk så tidlig i svangerskapet, at jeg ikke fikk meg til å gjøre det likevel. Ugh. Gleder meg til 1. november, for om alt er i orden da, så klarer jeg å senke skuldrene litt. Det blir noen slitsomme uker fram til det, om jeg skal fortsette på denne måten.
 
Jeg syns du skal bestille legetime. Ikke noe godt å gå å bekymre seg slik.. også så lenge.. det går jo ikke..
Jeg er ca like langt som deg(5+5 idag), og jeg har legetime neste uke. Håper da å komme til tidlig ultralyd.
Det er mer vanlig enn du tror [emoji173]️
Du kan jo ta en test til kanskje.. for å se at du faktisk får to streker.[emoji5]

Jeg har Lite tegn selv. Kun den trøttheten...
I uke 3/4 var jeg kvalm. Men det har gått helt over plutselig.

Sender over en god klem[emoji173]️
 
Tusen takk for god klem! <3 Den trengte jeg! Jeg håper alt går bra for deg hos legen til uka og at du får TUL! <3

Tok en snartur til legen nå i arbeidstiden likevel (ja, jeg er rimelig hysterisk akkurat nå), og da fikk jeg en test med to klare streker, så nå skal jeg roe meg ned og klare å innse at jeg faktisk er gravid og at alt sikkert er helt greit.

Tenk deg hvordan det må ha vært å være gravid før i tiden, da det ikke fantes tester og ultralydapparat! For en utrolig slitsom opplevelse det må ha vært!
 
Så bra at du dro til legen. Det er det som må til av og til. Tenker du fikk roa deg litt ned nå. Du får bare prøve å nyte graviditeten. [emoji173]️ men er alltid skummelt i begynnelsen[emoji4] er det din første?
Jeg venter nr 4, men er mye mer nervøs nå enn da jeg skulle ha nr 1[emoji1]

Ting må ha vært tøft i gamledager ja, hehe, vi har det jammen godt den dag idag [emoji3][emoji5][emoji5]
 
Back
Topp