Rhophylac (anti-D) Sprøyte

NattevaktenA

Blir kjent med forumet
Hei, kona har fått Rhophylac (anti-D) sprøyte da legen sa at barnet hadde Rh+ mens kona har Rh-.Fastlegen sa at på sykehus får man sprøyten gratis men hos fastlegen må man betales. Jeg finner ikke helt ut av det. Noen som vet?
 
Jeg hadde problemer med det når jeg skulle få den hos fastlegen nå nylig. Endte med at de bestilte den inn fra FHI, for da slapp jeg å betale. Hadde jeg hentet den på resept selv måtte jeg ha betalt selv. Alt i svangerskapet skal være gratis, samme om det er på sykehus eller fastlege. Så dette skal legen ordne opp i selv.
 
Sniker fra januargruppa. Betalte ikke for den på legekontorer. De hadde den liggende :shy:
 
Sniker fra januargruppa. Betalte ikke for den på legekontorer. De hadde den liggende :shy:
De hadde også det liggende men han sa at de må kjøpe og betale det selv derfor måtte vi betale for sprøyte. Han også mente at alt i svangerskapet skal være gratis men hadde selv ikke peiling på om man får det refundert. Finner selvfølgelig ikke informasjon angående dette.

Det er heller ikke lenge til vi skal til jordmors så skal spør henne om kanskje hun vet noe.
 
De hadde også det liggende men han sa at de må kjøpe og betale det selv derfor måtte vi betale for sprøyte. Han også mente at alt i svangerskapet skal være gratis men hadde selv ikke peiling på om man får det refundert. Finner selvfølgelig ikke informasjon angående dette.

Det er heller ikke lenge til vi skal til jordmors så skal spør henne om kanskje hun vet noe.
Jeg kunne velge om å få den satt av fastlegen eller av jordmor. Kanskje jordmor har den liggende og setter den gratis?
 
De hadde også det liggende men han sa at de må kjøpe og betale det selv derfor måtte vi betale for sprøyte. Han også mente at alt i svangerskapet skal være gratis men hadde selv ikke peiling på om man får det refundert. Finner selvfølgelig ikke informasjon angående dette.

Det er heller ikke lenge til vi skal til jordmors så skal spør henne om kanskje hun vet noe.
Det er vel sånn at ting som går som "utstyr" ikke egentlig er gratis, sånn at man som regel må betale for for eksempel den glukosedrikken man tar på glukosebelastningstest. Vet ikke om denne sprøyta havner i samme kategori som den drikken da.
 
Jordmor satte den gratis på meg Samme med glukosedrikken, gratis på sykehuset. Men influensa vaksina måtte jeg betale ca 300 for hos fastlegen (husker ikke akkurat summen), mens jordmor fortalte meg uka etter at jeg kunne fått den for 85 kr hos henne...
 
Jordmor satte den gratis på meg Samme med glukosedrikken, gratis på sykehuset. Men influensa vaksina måtte jeg betale ca 300 for hos fastlegen (husker ikke akkurat summen), mens jordmor fortalte meg uka etter at jeg kunne fått den for 85 kr hos henne...
Vi betalte ingenting for glukosedrikken hos fastlegen. Men når kona skulle ta sprøyten så sa han at ansvaret er flyttet fra sykehus til fastleger og de må ta betalt for sprøyten da de selv må betale for den. Vi måtte legge ut 800kr, ble litt sur for legekontoret informerte oss flere ganger at barnet hadde Rh- og vi trengte ikke sprøyte. Så vi ble ganske overrasket hos legen da han informerte oss at barnet hadde Rh+
 
Back
Topp